VYBERTE SI REGION

Fastfoodových řetězců v Brně přibude

Brno - Plány na rozšiřování má v Brně mnoho celosvětových fastfoodových restaurací. I přes hospodářskou krizi vzniknou ještě letos nové pobočky, například řetězce Burger King, Subway nebo Mc Donald´s. První otvírá už říjnu.

4.9.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Odborníci na výživu před nimi varují, přesto jejich popularita roste. Smažená kuřata, hamburgery, hranolky, bagety a jiný sortiment nadnárodních fastfoodů si vychutnává stále víc lidí, v Brně proto vzniknou nové pobočky světových firem. První z nových provozoven otevře už v říjnu.

S plánovaným podzimním rozšířením modřického nákupního centra Olympie přibudou i nové stánky s občerstvením. „Vznikne u nás například SushiPoint, Gloria Jean's Coffees nebo Subway,“ uvedla mluvčí nákupního centra Olympia Adriana Zámečníková. Síť kaváren Gloria Jean's Coffees je v Česku teprve krátce. „První kavárnu jsme otevřeli 31. srpna v Praze a pokračovat budeme v Brně. Otevření druhé pobočky plánujeme na 16. října,“ sdělil mluvčí kávového řetězce Jiří Holub. Dodal, že Gloria Jean´s Coffees je australská společnost, která má přes devět set kaváren po celém světě.

Narozdíl od Prahy, v Brně nebude mít tato kavárenská společnost vážnější konkurenci. Snad ještě známější kavárna Starbucks zatím v Brně nevyroste. „Naše společnost provozuje restaurace KFC, Pizza Hut, Fresh Point, Rodeo Drive, Starbucks a Burger King. V Brně má největší úspěch KFC, a proto se chceme zaměřit právě na rozšiřování rychlých občerstvení,“ vysvětlila mluvčí společnosti AmRest Anna Robotycka. Dodala, že Brňané mají o rychlá občerstvení větší zájem, než o kavárny. Proto chce vedení společnosti v Brně také postavit Burger King. „Ten má úspěch především u mužů, protože ti mají rádi hovězí maso,“ sdělila Robotycka. Dodala, že společnost zatím vybírá vhodné místo, kde by mohly restaurace vzniknout. „Není však jasné, kdy a kde to bude,“ řekla Robotycka.

Brno bude mít další McDonald

Konkurence bude v Brně silná. Restauraci Mc Donald´s si Brňané také velmi oblíbili, a proto i těchto občerstvení přibude. „Rozšíření plánujeme jak v Jihomoravském kraji, tak i přímo v Brně. Máme rozjednaných několik lokalit, takže se ještě nemůžu nic konkrétně jmenovat. Snad jen to, že do konce roku to asi ještě nebude,“ informovala mluvčí Mc Donald´s Drahomíra Jiráková.

Stravovacím řetězcům se na českém trhu daří i v době, kdy ostatní firmy spíš provoz omezují. „Například Mc Donald´s krize nezasáhla. V globálním měřítku zaznamenali mírný pokles tržeb, ale ne tolik, jako jiné firmy. Jsou jednoduše oblíbení, navíc teď klesají i ceny potravin a surovin,“ osvětlil dobrou pozici těchto restaurací ekonom Ondřej Moravanský. Navíc podle něj na českém trhu ještě tolik podobných restaurací není, proto chtějí firmy využít příležitost i v Brně. „To platí například i pro Burger King, který do Česka vstoupil teprve nedávno,“ dodal Moravanský.

Vhodnou startovní pozici hledá i nadnárodní firma Ben and Jerry’s, která ve světě prodává kvalitní zmrzlinu. Na konci července otevřeli první pobočku v Praze, nyní čekají na dobré místo v Brně. „Kopeček u nás stojí šedesát korun. Vyčkáváme tedy na strategicky výhodné místo, kde prochází nejvíc Brňanů i turistů,“ uvedl jednatel společnosti Peter Freiwald.

Odborníci na výživu varují

I když ekonomové expanzi těchto restaurací chápou, rozum nad tímto trendem zůstává stát odborníkům na výživu. „I když se některé fastfoody snaží o zařazení zdravějších jídel, stále je většina nabízených pokrmů smažených a energeticky příliš bohatých. Každodenní stravování tohoto typu nemohu rozhodně ze zdravotního hlediska doporučit a zvyšování počtu fastfoodů v Brně považuji za zbytečné. Ne-li dokonce nevhodné,“ uvedla odbornice na výživu Kamila Poslušná.

Zákazníci většinou o škodlivosti rychlého občerstvení vědí. Někteří v něm i přesto nakupují rádi. „Chodím do takových restaurací rád a celkem často. Jídlo mi chutná, navíc sem hodně chodíme s kamarády a bavíme se tu,“ uvedl student Jan Zatčanský. Starší generace klasické fastfoody nevyhledává. „Mám raději obyčejné restaurace. Na meníčko si vždycky čas najdu, navíc člověk dostane větší porci za menší cenu. Smažené a nezdravé jídlo ani jíst kvůli zdraví nesmím,“ podotkl důchodce Miloš Havránek z Brna.

ANETA ŠEDÁ

4.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
12 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Pavel Ploc a Adam Malysz
1 14

Harrachov i Ploc říkají ano olympiádě

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

DVA POHLEDY: Máme se bát, že skončíme v rakvích z papíru?

Komunistům se sice na chvíli podařilo odsunout schvalování novely zákona o pohřebnictví, ale v pátek v parlamentu dostala další šanci a prošla prvním čtením. Nyní ji posoudí sněmovní výbory. Pokud projde celým schvalovacím procesem, měla by nakonec zakazovat používání těch nejlevnějších papírových rakví. Také zavede nový trestný čin hanobení lidských pozůstatků a podnikatelé v pohřebnictví budou muset složit praktické zkoušky. 

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, záchranářské týmy dosud vyprostily 11 živých lidí a pět mrtvých. Stále se pohřešuje 23 osob. Podle italských médií se z hotelu 24 hodin neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies