VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firemní flotila: jak ušetřit?

Praha - Je váš rozpočet v ohrožení? Provoz vozového parku je dobrým cílem ke snížení nákladů.

1.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

Zlepšete obsazenost firemních aut a nedovolte, aby je zaměstnanci používali k soukromým cestám. Ale myslete také na správnou údržbu vozidel, a pokud uvažujete o koupi nových, zvažujte jejich cenu ve srovnání s výkonem a vlastnostmi.

Je nutná dodávka?

Optimalizace vozového parku rozhodně není jednoduchou záležitostí, zvlášť pokud se o ni podnikatelé pokoušejí vlastními silami.

Co lze tedy všechno udělat pro dosažení co nejvyššího efektu? S nákupem nových firemních aut byste se neměli ukvapit, i tady platí známé dvakrát měř, jednou řež.

Vyberte si auto podle typu podnikání. Zvažte například, zda skutečně potřebujete dodávku. Nepostačí náhodou jen větší osobní vozidlo? Důležitým kritériem by měla být spotřeba. Výdaje na pohonné hmoty patří mezi kritické položky rozpočtu.

Další z možností, jak ušetřit při pořizování a následné správě vozového parku, je využití speciálních programů prodejců pro podnikatele. Firmám totiž poskytují řadu výhod, nejčastěji jde o slevy při množstevním odběru a lepší podmínky pravidelných servisních prohlídek.

Jak klesá hodnota

Na základě nezávislého srovnání zůstatkových hodnot, které provedla německá informační agentura DAT, se jako ideální z ekonomického pohledu jeví Fleet Program automobilky Hyundai. S ním můžete spořit hned v několika rovinách.

Hlavním argumentem oproti konkurentům je především vysoká zůstatková hodnota nabízených aut, konkrétně typů Hyundai i30 a i40. Agentura DAT tvrdí, že Hyundai i40 si po třech letech provozu a 90 000 najetých kilometrů uchová hodnotu ve výši 44,5 procenta původní ceny. Rakouský zdroj EurotaxGlass sice mluví v případě stejného modelu „pouze" o 36 procentech, ale i to je nejlepší výsledek při srovnání s konkurencí. Mimo jiné to znamená, že pokud budete muset flotilu z finančních důvodů prodat, za auta zmíněné značky utržíte více než za konkurenční modely.

Sílící pozici automobilky v oblasti firemních autoparků potvrzuje i generální ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický: „Očekáváme, že z letošního předpokládaného prodeje 60 000 kusů modelu i40 v Evropě připadne asi polovina na firmy."

Mezi faktory, které přitom hrají roli, uvádí nejen výhodnou pořizovací cenou automobilů, ale také individuální nabídku financování a poradenství v oblasti správy automobilového parku.

Plánovat se vyplatí

Finance můžete uspořit také pomocí důmyslného plánování. Navrhněte provoz služebních automobilů tak, aby řidiči najezdili co nejméně kilometrů. Ušetříte pohonné hmoty a snížíte opotřebovanost. Pamatujte na obsazenost auta například pracovní schůzky, na které se chystá rovnou několik kolegů, můžete absolvovat ve společném služebním autě.

Pokud je to možné, k běžným pochůzkám využívejte městskou hromadnou dopravu. Významným pomocníkem bývá firemní software, který snadno zpracovává veškerá data.

K optimalizaci správy automobilového parku mohou přispět také zdánlivé maličkosti. Patří mezi ně důsledná kontrola pracovníků, zda služební auta nepoužívají k soukromým účelům, nebo vstupní školení řidičů.

Nákup aut nicméně zůstává nejdůležitějším možným faktorem úspor.

A naopak, pokud uvažujete o koupi vozu jako soukromá osoba, velmi zajímavý zdroj představují použitá firemní vozidla z operativního leasingu. Mají totiž jediného majitele a přehlednou historii. Navíc jsou kvalitně udržována.

Zájem o ně potvrzují i statistiky autobazaru CarNext, který se zabývá prodejem vozidel z operativního leasingu společnosti LeasePlan: nabízená vozidla Škoda jsou v průměru prodána již za 18 dní, u značky VW je to 26 dní, u Opelu 31 dní.

kolik byste utržili

Zůstatková hodnota vybraných druhů aut po tříletém provozu a 90 000 najetých kilometrech (v procentech z původní ceny):

Hyundai i40 - 36 procent

Opel Insignia, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Mazda 6 - 35 procent

Citroen C5 - 31 procent

Zdroj: EurotaxGlass

PETR KOUTNÝ

Autor: Redakce

1.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš
DOTYK.CZ

"Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl," uslyšel Babiš na svém mítinku

Jaroslav Dvořák, známý pod přezdívkou Indián (vpravo).
5

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: „Viděl jsem, jak ho surově mlátí,“ tvrdí svědek

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

AKTUALIZOVÁNO

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Prvním, kdo ohlásil napadení svých počítačových systémů, byla Ukrajinská národní banka. Útok pak začaly hlásit další banky, státní úřady a soukromé i státní firmy z celého světa. Za útokem stojí zatím „neznámý virus." Poradce ministra vnitra Anton Geraščenko uvedl, že podobné organizované systémy používají ruské zpravodajské služby. Útočníci požadují výkupné.

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies