VYBERTE SI REGION

Firmy do charity zapojují i své zaměstnance

ČR - /ROZHOVOR/ Že se firmy nemusejí podílet na bohulibé činnosti jen svými penězi, ale mohou přispět troškou do mlýna i zapojením vlastních lidí, vysvětluje Hana Šilhánová, ředitelka Nadace rozvoje občanské společnosti.

12.4.2009
SDÍLEJ:

Hana Šilhánová, ředitelka Nadace rozvoje občanské společnostiFoto:

Zmínila jste tři oblasti, na které se zaměřujete, zkuste je více přiblížit.
Podporujeme rozvoj neziskového sektoru jako takového. Snažíme se podporovat zdravé finanční řízení a zvyšování profesionality neziskových organizací. Ale patří tam i to, že se snažíme vytvářet nebo pomoci vytvářet dobré legislativní podmínky pro jejich činnost . Druhou velkou oblastí jsou lidská práva a romská integrace. Což považujeme za jednu z citlivých a málo podporovaných oblastí. A tou třetí je oblast programů pro děti a mladé lidi. Pomozte dětem je jednou z nich, tam reagujeme na skupiny dětí, které jsou nějakým způsobem znevýhodněné. Ale máme například i program „Připoj se“ pro aktivní mladé lidi, kteří se chtějí více účastnit veřejného života, pracovat jako dobrovolníci a vymýšlet svoje vlastní projekty ve prospěch komunity.

Jak se za těch patnáct let vašeho působení změnil přístup firem i jednotlivých dárců?
Pozorujeme celkově velké zlepšení. Jsme dlouholetými členy Fóra dárců, takže známetuto problematiku nejen od nás, ale i z jiných nadací. Musímříci, že firemní dárcovství u nás zcela jistě stoupá. Někdy si firmy dokonce zakládají svoje nadace, což je dobrý zdroj pro podporu neziskových organizací, necítíme to jako konkurenci. Naopak, jsme rádi, že těch zdrojů je u nás víc. I v rámci sbírky Pomozte dětem pozorujeme, že stoupá individuální i firemní dárcovství, do projektu jsou zapojeny i firemní nadace.

Je rozdíl jenom ve výši peněz na charitu?
Určitě ne. Řada soukromých společností si začíná vybírat spíše dlouhodobé partnerství než nahodilou pomoc a více sledují, jak je jejich podpora efektivní. Vtom vidím velký rozdíl. Protože dříve, pokud nějaká firma dala peníze, tak se dívala hlavně na to, jaký tomádopad na prodej jejích výrobků. Kdežto dnes už pro ně marketingový dopad není tím nejdůležitějším. Firmy se snaží mít trvale dobrou pověst a filantropie k tomu patří. Nedávají už pouze finance, ale samy se účastní různých projektů, snaží se do nich zapojit své zaměstnance. To mi připadá velmi důležité.

Je změna vidět i v tom, jaký typ projektů firmy podporují?
Ano, jdou do oblastí, které už nejsou tak zcela zřetelně marketingově pozitivní. Například naše spolupráce s Poštovní spořitelnou na předfinancování projektů neziskových organizací, které čekají na peníze z veřejných zdrojů, již není tak všeobecně zajímavé a marketingově „prodejné“ téma. Program překlenovací pomoci je zajímavý tím, že soukromý subjekt svým způsobem nahrazuje nedostatky státu. Vtom vidím kvalifikovanější a vyšší stupeň společenské odpovědnosti. Nadruhou stranu se zdá, že firmy i veřejný sektor stále málo využívají potenciál nadací, které jsou schopné nejen vytipovat společensky důležitá témata, ale i profesionálně a transparentně rozdělovat svěřené finanční prostředky.

12.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký astronaut českého původu Eugene Cernan v roce 2008 navštívil Českou republiku. V pozadí Cernanova vnučka Ashley.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies