VYBERTE SI REGION

Firmy lákají jenom mladí zákazníci

Praha – Lidem na 55 let se třetina českých obchodníků a výrobců vyhýbá.

6.11.2009 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Ideální zákazník zralého věku odchází ze zdravotnického zařízení do cestovní kanceláře a mezi tím nakoupí v potravinách. Naopak na oblékání už rezignoval a do kina ho nedostanete ani za zlaté tele.

Aspoň tak si představuje podle průzkumu agentury Matehr lidi starší 55 let většina českých firem. Velikost této skupiny přitom z hlediska prodeje není zrovna bezvýznamná. Tvoří zhruba třetinu obyvatel České republiky. A i když jejich kupní síla podle obchodníků je o něco nižší, tvoří zhruba 28 procent českého trhu, není pro ně bezvýznamná. „Zhruba polovina firem předpokládá, že jim zákazníci ve věku 55 let a více zajišťují poloviční nebo větší část obchodního obratu,“ říká ředitel agentury Ondřej Obluk.

Agentura? Spíš skautský tábor

Přes tyto velké finanční prostředky se však jen pětina firem rozhodla pro reklamu zaměřenou speciálně na tuto cílovou skupinu. A to je v porovnání s přístupem firem k této cílové skupině v zahraničí skutečně neuspokojivý výsledek. Důvod je především v neznalosti. „V reklamních agenturách, ale i v marketingových odděleních se většinou pohybují velice mladí lidé. Jsou to spíš skautské tábory,“ říká Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické.

Jejich zaměstnanci tak neznají zralejší lidi, ani nevědí, jak je oslovit. „Takže raději ignorují je i jejich poměrně velkou kupní sílu,“ stěžuje si Mikeš. Většině starších lidí by přitom zřejmě ani nevadilo, že pro ně nevznikají speciální reklamy. Daleko více by jim vzhledem k specifickým požadavkům vyhovovalo, kdyby pro ně byla uzpůsobena nabídka zboží.

Tu však má této věkové skupině přizpůsobena necelá třetina firem. „Pro čtvrtinu je otázka věku ve vztahu k produktům nepodstatná, protože jejich produkce je „uniage“. Třetina firem se pak skupině 55+ vyhýbá,“ říká Obluk.

Velká kupní síla

A dělají chybu. V České republice je 1,5 milionu lidí starších šedesáti let. Když k nim se k nim přidají ti, kteří jsou až o pět let mladší, bude toto číslo ještě daleko vyšší. „A za své potřeby jsou ochotni utrácet,“ říká Mikeš.

To koneckonců poznala například rakouská společnost Emporie, která do Česka začlala dovážet mobilní telefony vyráběné speciálně pro seniory. „To je naše cílová skupina,“ říká generální ředitelka společnosti Eveline Pupeter-Fellnerová. „Naše telefony jsou speciálně upraveny tak, aby starším lidem vyhovovaly,“ dodává. A její přístup se jí vyplácí. Původně rodinná firma totiž očekává, že těchto telefonů prodá až půl milionu kusů.

Autor: Pavel Cechl

6.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies