VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firmy nezvýšily výdaje na vánoční dárky pro obchodní partnery

Praha – Tuzemské firmy letos nezvýšily investice do vánočních dárků pro své obchodní partnery. Podniky tyto výdaje kvůli hospodářské krizi výrazně omezily zejména v loňském roce a letos rozpočty na vánoční dárky zpravidla neposílily. Obchodní partneři nejčastěji dostávají například značková vína, luxusní bonboniéry, paměťové karty či firemní kalendáře.

18.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

„Z naší zkušenosti můžeme říct, že se prodává přibližně stejný počet kusů zboží za přibližně stejné ceny,“ řekl ČTK Tomáš Kaderka z brněnské společnosti iMi Partner, která patří mezi největší tuzemské dodavatele reklamních předmětů.

Jeho slova o stagnujících výdajích na firemní dárky potvrdila mluvčí energetické společnosti ČEZ Eva Nováková. „Náklady (na vánoční dárky pro obchodní partnery) nedosahují nijak závratných částek a snažíme se je držet na uzdě,“ sdělila ČTK Nováková, podle které více než hodnota je důležitá forma těchto dárků.

Náklady na vánoční dárky a akce pro zaměstnance nebo obchodní partnery nezvýšila ani Česká spořitelna či společnost Mountfield, která provozuje síť prodejen se zahradní technikou, nábytkem a bazény. „V předvánoční době své dodavatele či obchodní partnery neobdarováváme žádným speciálním dárkem. Pokud ano, tak spíše netradičními předměty, jako jsou například zajímavé a originální přání k novému roku nebo speciální exkluzivní kalendáře,“ uvedl mluvčí Mountfieldu David Jirušek.

Charakter firemních dárků se výrazně liší podle velikosti a rozpočtu jednotlivých firem, ale i podle předmětu jejich podnikání. K běžným pozornostem patří kalendáře nebo kapesní diáře, některé firmy dávají přednost lahvi kvalitního vína. Do módy se ale dostávají také dárky, které připomínají činnost firmy.

Moravská vína jak dárek jsou stále oblíbená

„Roste zájem o nestandardní dárky, kterých nejsou plné katalogy, přičemž poměr kvality a ceny vyhrává. Zůstávají však evergreeny, jako jsou například moravská vína, reklamní textil či paměťové karty,“ poznamenal Kaderka.

Kaderka zároveň upozornil, že zatímco ceny reklamních dárků letos od září vzrostly v průměru o 15 procent, tak tržby zůstaly zhruba stejné, což se promítlo v poklesu hodnoty vánočních předmětů. Podniky se totiž letos snažily rozpočty na tyto akce udržet na loňské úrovni.

Rok 2009 byl přitom podle Kaderky ve znamení poklesu trhu. Firma iMi Partner loni vykázala snížení obratu z předchozích 345 milionů korun na 262 milionů korun. „Letos předpokládáme, že náš obrat bude zhruba na loňské úrovni,“ podotkl Kaderka, podle kterého by oživení trhu mohlo nastat až v příštím roce.

Autor: ČTK

18.12.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
14 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Tramvaj přejela mladého muže u brněnského Ústředního hřbitova.
AKTUALIZOVÁNO
4

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies