VYBERTE SI REGION

Firmy nezvýšily výdaje na vánoční dárky pro obchodní partnery

Praha – Tuzemské firmy letos nezvýšily investice do vánočních dárků pro své obchodní partnery. Podniky tyto výdaje kvůli hospodářské krizi výrazně omezily zejména v loňském roce a letos rozpočty na vánoční dárky zpravidla neposílily. Obchodní partneři nejčastěji dostávají například značková vína, luxusní bonboniéry, paměťové karty či firemní kalendáře.

18.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

„Z naší zkušenosti můžeme říct, že se prodává přibližně stejný počet kusů zboží za přibližně stejné ceny,“ řekl ČTK Tomáš Kaderka z brněnské společnosti iMi Partner, která patří mezi největší tuzemské dodavatele reklamních předmětů.

Jeho slova o stagnujících výdajích na firemní dárky potvrdila mluvčí energetické společnosti ČEZ Eva Nováková. „Náklady (na vánoční dárky pro obchodní partnery) nedosahují nijak závratných částek a snažíme se je držet na uzdě,“ sdělila ČTK Nováková, podle které více než hodnota je důležitá forma těchto dárků.

Náklady na vánoční dárky a akce pro zaměstnance nebo obchodní partnery nezvýšila ani Česká spořitelna či společnost Mountfield, která provozuje síť prodejen se zahradní technikou, nábytkem a bazény. „V předvánoční době své dodavatele či obchodní partnery neobdarováváme žádným speciálním dárkem. Pokud ano, tak spíše netradičními předměty, jako jsou například zajímavé a originální přání k novému roku nebo speciální exkluzivní kalendáře,“ uvedl mluvčí Mountfieldu David Jirušek.

Charakter firemních dárků se výrazně liší podle velikosti a rozpočtu jednotlivých firem, ale i podle předmětu jejich podnikání. K běžným pozornostem patří kalendáře nebo kapesní diáře, některé firmy dávají přednost lahvi kvalitního vína. Do módy se ale dostávají také dárky, které připomínají činnost firmy.

Moravská vína jak dárek jsou stále oblíbená

„Roste zájem o nestandardní dárky, kterých nejsou plné katalogy, přičemž poměr kvality a ceny vyhrává. Zůstávají však evergreeny, jako jsou například moravská vína, reklamní textil či paměťové karty,“ poznamenal Kaderka.

Kaderka zároveň upozornil, že zatímco ceny reklamních dárků letos od září vzrostly v průměru o 15 procent, tak tržby zůstaly zhruba stejné, což se promítlo v poklesu hodnoty vánočních předmětů. Podniky se totiž letos snažily rozpočty na tyto akce udržet na loňské úrovni.

Rok 2009 byl přitom podle Kaderky ve znamení poklesu trhu. Firma iMi Partner loni vykázala snížení obratu z předchozích 345 milionů korun na 262 milionů korun. „Letos předpokládáme, že náš obrat bude zhruba na loňské úrovni,“ podotkl Kaderka, podle kterého by oživení trhu mohlo nastat až v příštím roce.

Autor: ČTK

18.12.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
3

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies