VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firmy se vracejí k zaměstnaneckým benefitům

Praha - Zaměstnanecké výhody nabízí podle průzkumu až 95 procent firem.

29.7.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

S lepšící se hospodářskou situací se české podniky vracejí k zaměstnaneckým výhodám, svým zaměstnancům je nabízí 95 procent firem. Poskytování daňově nezvýhodněných benefitů stagnuje, firmy investují hlavně do těch daňově zvýhodněných. Vyplývá to z výsledků červnového průzkumu společnosti ING a Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi 173 podniky.

Mobilní telefon i stravenky

Nejoblíbenějším benefitem zůstává mobilní telefon, který svým zaměstnancům poskytuje 80 procent firem. Stravenky a služební automobil jsou zastoupeny v nabídce tří čtvrtin dotázaných podniků. Stálou oblibu si již několik let drží i pojistné produkty – 60 procent zaměstnavatelů nabízí zaměstnancům příspěvek na penzijní připojištění a 39 procent na životní pojištění.

Nejvíce roste vzdělávání, které nově poskytne zaměstnancům 11 procent firem. Nárůst zaznamenalo i životní pojištění, pět procent společností na něj navýší příspěvek nebo ho nově zavede. U penzijního připojištění tak učiní čtyři procenta respondentů.

Příspěvky na pojištění

„S horšícími se celosvětovými ekonomickými podmínkami stoupal zájem o pojistné produkty. Příspěvky na pojištění fungovaly spolehlivě i jako motivace v době, kdy zvyšování platů nebylo na pořadu dne. Zaměstnavatelé si tak zvykli tyto benefity vnímat jako zajímavou motivaci pro své zaměstnance a z nabídky je nevyřazují ani nyní, naopak zájem o ně neustále narůstá,“ uvedl ředitel Employee Benefits společnosti ING Jiří Běťák.

Penzijní připojištění se podle něj ukazuje jako významný indikátor postavení společnosti. Firmy, které zaznamenaly zlepšení své ekonomické situace, nabízejí tento benefit ve větší míře (66 procent případů) než společnosti, jež vnímají svou situaci jako horší (53 procent firem). U daňově nezvýhodněných benefitů tuto úlohu zastávají odměny v podobě věcných darů či jednorázových odměn a příspěvek na kulturu a zdraví.

Dovolená navíc

Celkem 40 procent společností pro své zaměstnance pro tento rok připravilo další motivační opatření. Tento trend se objevuje především u společností s větším počtem zaměstnanců a u firem, které svou současnou situaci vnímají jako zlepšující se. Nejzajímavějšími se jeví individuální finanční odměny, věrnostní odměny za odpracované roky a týden dovolené navíc či neplacené volno.

Generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy Zdeněk Liška připomněl, že se chystá řada nezbytných reforem a kroky k ozdravení veřejných financí. To ve vztahu k daňově zvýhodněným benefitům povede k bouřlivým diskuzím. Podnikatelé obecně benefity považují za významný nástroj pro zvýšení motivace zaměstnanců.

Autor: ČTK

29.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ministr financí Andrej Babiš navštívil 1. března 2017 Harrachov a Rokytnici nad Jizerou, zavítal do vybraných obchodů se sportovním vybavením a do lyžařského areálu. Návštěva proběhla při příležitosti zahájení druhé vlny EET pro maloobchod a velkoobchod.
9 12

Babiš reaguje na Sobotkovu analýzu: Chce mě odvolat a zaprodat zemi

Marek Dalík

Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Dalíkem kvůli právní kvalifikaci

AKTUALIZUJEME

Řeky jsou plné, po dalších deštích se v noci a v pátek mohou vylévat z koryt

Dešťové srážky mají na svědomí zvýšené hladiny vodních toků na severu Moravy a ve Slezsku. Vodohospodáři také zvýšili odtok z některých přehrad. 

Ostře osekané daně. Zopakuje Donald Trump úspěch Ronalda Reagana?

Na stole je reforma, která může zásadně proměnit tvář USA. Donald Trump plní jeden z hlavních volebních slibů, totiž radikální snížení daně z příjmu. Podobný krok učinil na začátku 80. let prezident Ronald Reagan, tehdy nastartoval hospodářský boom.

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO

Sobotka jde Babišovi po krku. Chce vědět, jak získal Agrofert

ČSSD přitvrzuje. Korunové dluhopisy a transakce kolem firmy Profrost už nejsou jedinou věcí, která premiéra Bohuslava Sobotku zajímá. Chce vědět, jak Andrej Babiš získal Agrofert. Poradci předsedy vlády připravili materiál, který má Deník k dispozici. Reakci Andreje Babiše zjišťujeme.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies