VYBERTE SI REGION

Florenc slibuje cestujícím novou halu místo tržiště

Praha - Nevábně vyhlížející odbavovací hala, několik budek shaburgery a toalety, které člověk použije jen ve stavu nejvyšší nouze. To je obrázek současné dopravní tepny autobusové dopravy– Ústředního autobusového nádraží Florenc vPraze.

18.2.2008
SDÍLEJ:

Autobusové nádraží FlorencFoto: DNEÍK/Milan Jaroš

Vlastník slibuje, že se začne blýskat na lepší časy. Příští rok by už mohla být kdispozici nováhala.

Florenc je nejznámějším pražským ale ičeským autobusovým nádražím. Vprovozu je už více než šedesát let, od roku 1947, přičemž poslední částečná rekonstrukce proběhla asi před čtyřmi lety. Na nástupištích se tehdy objevily nové zastávkové přístřešky. Co přijdedál?

„Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku začala rekonstrukce autobusového nádraží přípravnými pracemi a odstraněním části nefunkčních lávek,” říká Jan Benda, ředitel divize developmentu společnosti ČSAD Praha holding.

„Vsoučasnosti má společnost pravomocné Rozhodnutí oumístění stavby dočasné odbavovací haly a připravujeme další fáze projektu. Zahájení stavebních prací na nové hale plánujeme na přelom druhého a třetího čtvrtletí letošního roku,” dodává.

Nová hala bude do jara, slibuje ČSAD

Rozhodující částí rekonstrukce má být podle Bendy právě výstavba nové odbavovací haly, která bude místo tržiště poblíž výstupu zmetra. „Jedná se opřízemní budovu orozloze asi tisíc čtverečních metrů. Cestujícím bude kdispozici na jaře příštího roku, přičemž vizualizace bude do čtrnácti dnů,” uvedl Jan Benda. Jak Deníku prozradil, projekt počítá srestaurací a malým obchodem typu řetězce Relay, který je třeba ina Masarykově nádraží.

Florenc mimo centrum

Společně splány na opravu letitého „autobusáku” se objevily hlasy volající po jeho přestěhování na okraj Prahy. Proti tomu ale stojí názor odborníků, kteří říkají, že by to nebyl zrovna dobrýnápad.

„Bylo by to nepraktické. Regionální dopravu můžeme přesunout na okraj města, ale sem jezdí dálkové a mezinárodní linky. Aty je třeba dovést do centra," uvedl dříve náměstek Technické správy komunikací hlavního města Prahy LadislavPivec.

Sám starosta Prahy 8Josef Nosek, pod něhož Florenc spadá, Deníku uvedl, že je pro rekonstrukci. Jak ale přiznal, raději by tak velké autobusové nádraží viděl někde jinde. „Kdyby starostové mohli mít co chtějí, chtěli bychom Florenc mimo centrum. Protože to tak není, přál bych si, aby nádraží vypadalo kulturně. Takže jsem pro rekonstrukci.”

Přesnou výši nákladů na rekostrukci společnost ČSAD Praha holding nezveřejnila. Podle oficiální informace by se mělo jednat oněkolik desítek milionůkorun.

Autor: Vojtěch Janda

18.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies