VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Florenc slibuje cestujícím novou halu místo tržiště

Praha - Nevábně vyhlížející odbavovací hala, několik budek shaburgery a toalety, které člověk použije jen ve stavu nejvyšší nouze. To je obrázek současné dopravní tepny autobusové dopravy– Ústředního autobusového nádraží Florenc vPraze.

18.2.2008
SDÍLEJ:

Autobusové nádraží FlorencFoto: DNEÍK/Milan Jaroš

Vlastník slibuje, že se začne blýskat na lepší časy. Příští rok by už mohla být kdispozici nováhala.

Florenc je nejznámějším pražským ale ičeským autobusovým nádražím. Vprovozu je už více než šedesát let, od roku 1947, přičemž poslední částečná rekonstrukce proběhla asi před čtyřmi lety. Na nástupištích se tehdy objevily nové zastávkové přístřešky. Co přijdedál?

„Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku začala rekonstrukce autobusového nádraží přípravnými pracemi a odstraněním části nefunkčních lávek,” říká Jan Benda, ředitel divize developmentu společnosti ČSAD Praha holding.

„Vsoučasnosti má společnost pravomocné Rozhodnutí oumístění stavby dočasné odbavovací haly a připravujeme další fáze projektu. Zahájení stavebních prací na nové hale plánujeme na přelom druhého a třetího čtvrtletí letošního roku,” dodává.

Nová hala bude do jara, slibuje ČSAD

Rozhodující částí rekonstrukce má být podle Bendy právě výstavba nové odbavovací haly, která bude místo tržiště poblíž výstupu zmetra. „Jedná se opřízemní budovu orozloze asi tisíc čtverečních metrů. Cestujícím bude kdispozici na jaře příštího roku, přičemž vizualizace bude do čtrnácti dnů,” uvedl Jan Benda. Jak Deníku prozradil, projekt počítá srestaurací a malým obchodem typu řetězce Relay, který je třeba ina Masarykově nádraží.

Florenc mimo centrum

Společně splány na opravu letitého „autobusáku” se objevily hlasy volající po jeho přestěhování na okraj Prahy. Proti tomu ale stojí názor odborníků, kteří říkají, že by to nebyl zrovna dobrýnápad.

„Bylo by to nepraktické. Regionální dopravu můžeme přesunout na okraj města, ale sem jezdí dálkové a mezinárodní linky. Aty je třeba dovést do centra," uvedl dříve náměstek Technické správy komunikací hlavního města Prahy LadislavPivec.

Sám starosta Prahy 8Josef Nosek, pod něhož Florenc spadá, Deníku uvedl, že je pro rekonstrukci. Jak ale přiznal, raději by tak velké autobusové nádraží viděl někde jinde. „Kdyby starostové mohli mít co chtějí, chtěli bychom Florenc mimo centrum. Protože to tak není, přál bych si, aby nádraží vypadalo kulturně. Takže jsem pro rekonstrukci.”

Přesnou výši nákladů na rekostrukci společnost ČSAD Praha holding nezveřejnila. Podle oficiální informace by se mělo jednat oněkolik desítek milionůkorun.

Autor: Vojtěch Janda

18.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies