VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fortuna nařkla Sazku z nekalých praktik a zvažuje právní kroky

Praha - Sázková společnost Fortuna podezřívá konkurenční Sazku z nekalých praktik. Zástupci Sazky podle ní nevybíravě tlačí na prodejce k vypovězení smluv s Fortunou, která proto zvažuje právní kroky. Řekl to finanční ředitel Fortuny Michal Vepřek. Sazka toto nařčení odmítla.

28.8.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jarmila Kuncová

"Z trhu se nám donesly informace, že obchodní zástupci Sazky obchází provozovatele terminálů a říkají, že končíme. Strhávají naše plakáty, své losy umisťují do našich stojanů a provozovatele nutí vypovědět s námi smlouvu, jinak dostanou od Sazky výpověď," uvedl Vepřek.

Podle něj se tato činnost, která trvá zhruba půl roku, v poslední době stupňuje. "Takřka neustále se na nás obrací některý provozovatel s tím, že se s takovým jednáním setkal. Někteří proto naši smlouvu převedli například na manželku, aby tomu mohli čelit. Jen v poslední době jsme však takto přišli o pět smluv," uvedl Vepřek. Firma nyní podle něj shromažďuje důkazy a chystá právní kroky. "Myslíme si, že to hraničí se zneužitím dominantního postavení," dodal. Připustil stížnost k antimonopolnímu úřadu.

Podle Vepřeka nejde primárně o finanční potrestání konkurence. "Nepotřebujeme, aby Sazka dostala pokutu, ale aby tohle přestala dělat. Aby se začala chovat férově," řekl Vepřek.

Sazka nařčení odmítá

Mluvčí Sazky Václav Friedmann nařčení rázně odmítl a dnešní prohlášení zástupců Fortuny označil za napadání konkurence. "Sazka jednoznačně odmítá tato nařčení a jsme velmi překvapeni výroky a rétorikou Fortuny. Obvinění ze strany Fortuny vnímáme spíše jako snahu o napadání konkurence, než soustředění se na vlastní problémy. Takové praktiky jsou Sazce cizí a vždy se budeme soustředit v první řadě na zákazníka, což naše výsledky potvrzují," reagoval Friedmann.

Bez zajímavosti není to, že sama Fortuna se s podobným problémem v minulosti potýkala. Před několika lety si stěžovala konkurenční Chance na jednoho konkrétního zástupce Fortuny, kterého vinila ze stejných nekalých praktik. Spor tehdy vyřešilo až předběžné opatření soudu nařizující, aby se takového jednání zdržel.

Společnost Sazka má v oblasti číselného sázení dominantní postavení, její podíl na trhu dlouhodobě převyšuje 95 procent. Tržby z loterijní činnosti se jí loni zvýšily na 7,199 miliardy korun z předloňských 5,885 miliardy korun. Fortuna loni za loterie utržila 16,1 milionu eur (podle aktuálního kurzu 448 milionů korun), což představovalo meziroční pokles o 18 procent.

Autor: ČTK

28.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies