VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fotbalové šílenství vydělá firmám miliardy

Praha - Fotbalová horečka spojená s nadcházejícím evropským šampionátem v kopané se naplno rozhořela také mezi tuzemskými podnikateli. Fotbalový svátek, který v sobotu odstartuje ve švýcarské Basileji, slibuje tučné zisky především tuzemským majitelům restaurací a hospod.

6.6.2008 1
SDÍLEJ:

Fanynky - ilustrační foto.Foto: DENÍK

Zkrátka ale nepřijdou ani ostatní firmy. Například největší tuzemský výrobce piva, Plzeňský prazdroj, odhadl, že pokud by český fotbalový tým došel až do finále, může to znamenat až milionový nárůst prodeje piva Gambrinus oproti běžné konzumaci. „Podporují to i nedávné zprávy tisku o cenách piva především v Rakousku, kde rostou kvůli předpokládanému náporu fanoušků. Proto se čeští fandové pravděpodobně budou víc zásobit pivem už z domova,“ odhaduje manažer značky Gambrinus Jiří Rákosník.

Tržby pro restaurace

„Každá taková akce znamená i příliv turistů, kteří budou využívat naše služby. O kolik přesně ale našim restauratérům vzrostou tržby nechceme odhadovat,“ doplňuje generální sekretář Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek. Na domácí i zahraniční fandy budou kromě hospod číhat také sázkové kanceláře a pořadatelé masových akcí pod širým nebem. Tou největší bude Hyundai Eurofest Praha 2008, který se od 7. do 30. června odehraje na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Pořadatelé očekávají na jednotlivé zápasy až 20 tisíc fandů z celé republiky, které lákají nejenom na dvě velkoplošné obrazovky, ale také na bohatý doprovodný program v jehož rámci vystoupí plejáda známých kapel.

„Partnerské firmy jako jsou Hyundai nebo Gillete na financování poskytly v úhrnu zhruba 15 milionů korun. Marketingově se jim to ale určitě vyplatí, je to jedinečná šance, jak se mohou zviditelnit,“ vysvětluje mluvčí festivalu Vladimír Zemánek. Radost z utrácení fanoušků ovšem mohou mít i poměrně „nefotbalové“ obory podnikání, jako je například elektronika. Největší prodejní řetězec Electro World (EW) už dopředu oznámil, že v souvislosti s fotbalovým šampionátem očekává dvojnásobný růst prodeje širokoúhlých obrazovek.

„Podle našich zkušeností z období před světovým fotbalovým šampionátem v roce 2006 očekáváme, že nákupní horečka nastoupí již od začátku týdne,“ informoval Deník ředitel EW Jiří Klíčník. Nedávná studie společnosti MasterCard odhadla, že evropská ekonomika získá díky fotbalovému mistrovství příjem ve výši 1,4 miliardy euro. Samotné pořadatelské země Švýcarsko a Rakousko by se podle odhadů měly připravit na příliv až 1,5 milionu diváků.

Autor: Jan Klička

6.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3 15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Milionová milost

Krutá rozlučka bez odměny. Lvíčata na Euru nepostoupila ze skupiny

Žádná euforie, žádný postup. Čeští fotbalisté do 21 let skončili na mistrovství Evropy v základní skupině. Bylo to v sobotu večer trpké loučení: Lvíčata padla s Dánskem 2:4.

Jaroslav Plesl: Téma Hamleta? Oběť za pravdu může být ohromná

/ROZHOVOR/ S postavou Hamleta se Jaroslav Plesl setkal už před lety tehdy ji nastudoval v Dejvickém divadle. Nově (od 27. června) se jako Kralevic dánský bude objevovat v prostoru před Míčovnou v Královské zahradě Pražského hradu.

Tropické počasí vydrží i příští týden, teploty atakují 35 stupňů

Zbytek června bude nadprůměrně horký a deštivý. Příští týden teploty vystoupají až na 35 stupňů. V červenci se teploty vrátí k dlouhodobému průměru, ale aspoň z počátku bude dále velmi deštivo. 

AKTUALIZOVÁNO

Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně. Poplach vyvolala fotopast

/VIDEO/ Podezřelý, nebezpečně vypadající předmět ve zkušební kabince v obchodním centru ve Zlíně – Malenovicích vyhnal v sobotu krátce před polednem tři stovky zaměstnanců a zákazníků před budovu. Nakonec se ukázalo, že jde o fotopast, kterou si doma někdo vyrobil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies