VYBERTE SI REGION

Generali dohodla s PPF a Českou pojišťovnou společný podnik

PRAHA - Největší italská pojišťovna Generali vytvoří společný podnik s českou finanční skupinou PPF, která vlastní Českou pojišťovnu. Holding, ve kterém budou mít Italové 51 procent, se má stát pojišťovacím lídrem ve střední a východní Evropě.

26.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Zdeněk Holeček

PPF a Generali to dnes oznámily v tiskové zprávě. Česká pojišťovna a Generali budou zatím v Česku působit samostatně.

Dohoda Generali a PPF oceňuje největší český pojišťovací ústav na 3,6 miliardy eur (asi 101 miliard korun), sdělila dnes Generali po mimořádném zasedání svého představenstva. Generali do společného podniku vloží 1,1 miliardy eur (asi 31 miliard korun) a svá středoevropská aktiva, celkem v hodnotě 1,5 miliardy eur. PPF do něj vloží aktiva České pojišťovny a bude mít podíl zbylých 49 procent. Transakce by měla být dokončena ve druhém pololetí tohoto roku.

Společný holdingový podnik propojí pojišťovací a s nimi spojené aktivity skupin Generali a PPF v regionu střední a východní Evropy. Česká pojišťovna, která je největší tuzemskou pojišťovací institucí, a třetí největší pojistitel v Evropě Generali, tak společně vytvoří největší pojišťovací skupinu v regionu. V první fázi bude působit ve 12 zemích.

Generálním ředitelem nově vzniklého holdingu se stane předseda představenstva ČP Ladislav Bartoníček, předsedou představenstva bude generální ředitel Assicurazioni Generali Sergio Balbinot. Majoritní akcionář skupiny PPF Petr Kellner bude nominován na seznam členů představenstva Generali. Navržen bude nejbližší výroční valné hromadě.

Uskutečnění transakce je podmíněno získáním souhlasu dozorových a regulatorních orgánů jak na lokálních trzích, tak v rámci Evropské unie. Do doby, než tento projekt schválí příslušné orgány a celá transakce se uzavře, budou obě společnosti provozovat své aktivity nezávisle na sobě, uvedly pojišťovny ve společném prohlášení.

Holdingová společnost bude zpracovávat celkovou strategii pro aktivity v regionu střední a východní Evropy a mezi jiným rozhodne o tom, jaký přístup bude nejefektivnější pro využití příležitostí k dalšímu růstu na českém trhu. "Společný podnik bude analyzovat všechny možnosti využití síly obou značek v rámci České republiky," uvedly obě pojišťovny.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav a na českém trhu měla ke konci roku 2006 zhruba třetinový podíl. O prodeji části České pojišťovny se spekuluje již delší dobu; mezi údajnými zájemci byly například největší australská pojišťovna QBE či americká a světová jednička AIG. PPF Group nejbohatšího Čecha Petra Kellnera ovládá v Česku vedle pojišťovny i splátkovou firmu Home Credit nebo PPF banku.

Generali Group patří mezi tři největší evropské pojišťovny; ve střední a východní Evropě má přibližně 3,5 milionu klientů. Pod historicky známou značkou operuje v osmi zemích - Maďarsku, Česku, Rumunsku, Slovinsku, Slovensku, Polsku, Chorvatsku a Srbsku. Její česká pobočka je pátou největší pojišťovnou na domácím trhu.

26.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies