VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Globální výdaje na reklamu letos stoupnou o 5,3 procenta

Praha - Globální výdaje na reklamu letos stoupnou o 5,3 procenta na 523 miliard dolarů (11,2 bilionu korun). Loni reklamní trh rostl o 3,9 procenta, většímu tempu pomáhá zejména rozvoj digitálních technologií. Vyplývá to z nové předpovědi mediální agentury ZenithOptimedia. V příštím roce by měl pokračovat růst o 5,3 procenta, v roce 2016 o 5,9 pr­ocenta.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Nejrychleji rostoucím médiem je internetová reklama, která má letos stoupnout o 17,1 procenta. „Internetová reklama rychle roste, neboť nové technologie zadavatelům reklamy usnadňují zasáhnout správné lidi ve správnou dobu správnou zprávou, a to za efektivně vynaložené prostředky," uvedl výkonný ředitel ZenithOptimedia Steve King. Expanze bude dál pokračovat díky rozšiřování sofistikovanějších mobilních zařízení, internetová reklama si tak v několika příštích letech udrží v rámci globálních výdajů na reklamu stabilní růst, dodal.

Agentura očekává, že internetová reklama letos ovládne 23,6 procenta globálního rozpočtu na reklamu, a poprvé tak přesáhne společný podíl novin a časopisů (22,7 procenta). V roce 2016 bude podíl internetu na globálních výdajích na reklamu představovat 28,3 procenta, díky čemuž se sníží rozdíl proti dominantní televizi z 15,9 procenta na 9,9 procenta.

Vůbec nejrychleji rostoucí součástí je mobilní internetová reklama, tedy veškerá reklama odeslaná na chytré telefony a tablety, která zahrnuje display reklamu, ale i vyhledávání nebo reklamu v aplikacích. „Letos očekáváme, že tento segment vzroste o 67 procent, tedy sedmkrát rychleji než internet na stolních počítačích, a že bude mít podíl 20 procenta na internetové reklamě," uvedli autoři studie. Vzhledem k rozmachu mobilních zařízení by se podíl mobilní reklamy na celkových výdajích na reklamu měl v příštím roce zvýšit na 25 procent a v roce 2016 na 30 procent.

Zpráva ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts obsahuje odhady výdajů na reklamu podle jednotlivých typů médií pro 80 zemí. Je vydávána od roku 1987.

Autor: ČTK

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies