VYBERTE SI REGION

GPS se využívá i při distribuci letáků

Ostrava - Zdeněk Bědroň z České distribuční je přesvědčen, že budoucnost je v cíleném oslovování zákazníků.

26.4.2008
SDÍLEJ:

Ilustační fotoFoto: DENÍK

I když je distribuce letáků založena především na lidské práci, prochází tento obor v posledních letech rychlým vývojem. Z hlediska uplatnění lidské práce se sice nedá modernizací příliš změnit, přesto v distribuci dochází k uplatňování řady nových technologií. Čárové kódy, specializovaný informační software, využívání „chytrých“ telefonů pro on-line řízení sítě. Jednou z nových technologií je také využití GPS (systém sledování polohy). Předsedy představenstva České distribuční Zdeňka Bědroně jsme se zeptali nejen na to, jaké jsou výhody neadresné distribuce, ale i na nové trendy včetně sledování pohybu letáků prostřednictvím technologie GPS.

Neadresná distribuce není právě obor, o kterém by se mluvilo příliš často. Přitom každý už dnes dostává do schránek či na pracoviště řadu letáků nejen od obchodníků. Jak jste se vůbec do tohoto oboru dostal?

V roce 1991 jsem pracoval v Rakousku ve firmě, jež se zabývala neadresnou distribucí. Získané zkušenosti jsem pak chtěl využít v České republice. Byli jsme tak mezi prvními, kdo se tímto druhem podnikání u nás začal zabývat. Rozrůstali jsme se, v roce 2003 byla založena akciová společnost Evropská distribuční. Česká distribuční pak vznikla v roce 2006. V té době jsme už měli vlastní síť s celorepublikovým pokrytím a například pro TNT Post jsme zajišťovali distribuci v objemu sto milionů korun ročně. V roce 2007 jsme získali nové vlastní klienty. Jedním z nich byla například i společnost Tesco.

Jaké jsou podle vás výhody neadresné distribuce? Co klientům přináší?

Myslím si, že leták je v současnosti jedním z nejúčinnějších druhů reklamy a také do budoucna vidím velké možnosti. Dokládají to jak výzkumy, tak vývoj v celé západní Evropě. Jde o to, že se bude stále více prosazovat cílená distribuce, cílené oslovení zákazníků například za použití už zmíněných geomarketingových analýz. A na to jsme připraveni.

Jak vypadá obor neadresná distribuce v současnosti? Co je typický trend?

V rámci naší obchodní strategie sledujeme všechny požadavky a trendy trhu. Snažíme se o moderní přístup v technologii distribuce, zjednodušení celých procesů a důraz klademe také na rychlost služby. Týdně včetně sobot a nedělí realizujeme kolem 20 milionů kusů adresných i neadresných zásilek. Samozřejmě se mezi nimi vyskytuje řada zajímavých projektů, jež jsou na tomto trhu ojedinělé. Zajišťujeme distribuci nejen do schránek, ale také třeba na kliky, podílíme se na projektech distribuce, jejíž výsledky denně zanášíme do speciálních sdílených programů. To umožňuje našim zákazníkům vyhodnocovat průběh distribuce v návaznosti na další kampaně. Díky pražskému a ostravskému specializovanému pracovišti zpracováváme geomarketingové analýzy pro lepší zacílení kampaní na zákazníky.

Od počátku tohoto roku využíváte i GPS. Co nového do distribuce letáků přináší?

Když jsem pracoval v Rakousku, tamní firma měla na každých deset distributorů jednoho kontrolora. Tam byly objektivně vytvořeny podmínky pro to, aby se roznáška fyzicky zkontrolovala. Dnes je situace taková, že jsme odkázáni pouze na informace, které si do jisté míry můžeme, případně nemůžeme ověřit. Očekáváním zákazníků je kvalitní distribuce do všech schránek podle zadání. A právě sledování pohybu letáků prostřednictvím technologie GPS je jednou z velmi objektivních metod. Základem je přijímač signálu družic, díky němuž je možno velmi přesně ve kterémkoliv okamžiku stanovit polohu toho, kdo zařízení používá. Součástí přístroje GPS je také vysílač, který prostřednictvím mobilní telefonní sítě data o pohybu zařízení v čase odesílá správci celého systému. Následně je pak vykreslena trasa pohybu v mapě s dalšími údaji o datu a čase přístroje v každém bodě trasy, případně může být informace doplněna o další údaje, které lze prostřednictvím přístroje zaznamenat. Konkrétní využití sledování pozice prostřednictvím GPS je velmi široké. V naší síti se zatím využívá ke sledování pohybu vozidel od převzetí letáků ve skladech až po předání distributorům, nebo přímo lze sledovat pohyb distributorů od domu k domu. Výsledkem pak je informace o roznosu letáků v celé oblasti. Dalším výstupem pak může být třeba i optimalizace trasy, sběr marketingových dat nebo doložení distribuce významných zásilek na vybrané adresy zákazníka. Díky tomu všemu je tato technologie zajímavá pro mnohé současné i budoucí zákazníky. Nabídka této služby se tak stává nedílnou součástí, a mnohdy i podmínkou účasti na výběrových řízeních. Záznam trasy distributora prostřednictvím satelitů se stal v naší společnosti novinkou, jíž chceme zákazníkům kdykoliv zpětně objektivně doložit naši práci.

Autor: Břetislav Lapisz

26.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

K soudu s Čechem v Súdánu přišli i zástupci ambasády EU

Chartúm/Praha - Dnešní soudní stání v Chartúmu s českým misionářem Petrem Jaškem přišli sledovat i zástupci ambasády Evropské unie. Sdělila to česká velvyslankyně v Káhiře Veronika Kuchyňová Šmigolová, jejíž úřad má působnost také pro Súdán. Jašek čelí v africké zemi obvinění z protistátní činnosti a v minulosti se jej zastal Evropský parlament.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies