VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi propadli grilování, prodej grilů výrazně roste

PRAHA - Češi si oblíbili grilování, z čehož mají radost obchodníci. Prodej grilů, masa a grilovacích potřeb totiž v posledních letech výrazně roste a lidé podle obchodníků neváhají investovat do kvalitnějších a dražších grilů.

27.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Alena Burešová

Rostoucí popularitu grilování potvrzují také řezníci, kteří proto do nabídky zařazují speciální masné výrobky určené právě pro tento způsob úpravy. Podle loňského průzkumu společnosti Unilever se grilování pravidelně věnuje již přibližně třetina Čechů.

Rostoucí prodej grilů si pochvalují například majitelé sítě prodejen Mountfield. "V loňském roce jsme prodali v hlavní sezoně od dubna do června, kdy se toto zboží nejvíce nakupuje, přibližně 4800 zahradních grilů," řekl mluvčí společnosti Václav Brom.

Odhadl, že letos bude prodej grilů díky brzkému příchodu jara ještě vyšší. "Lidé začali grilovat, a tudíž si i pořizovat nové grily, podstatně dříve. Od začátku roku jsme již prodali téměř 3000 grilů. Předpokládám proto, že letošní prodej grilů bude ve srovnání s loňským rokem vyšší zhruba o 25 procent," podotkl Brom.

Jeho slova o rostoucí poptávce po grilech potvrzuje i jednatel sítě hypermarketů Globus Petr Vyhnálek. "Díky tomu, že letos byla mírná zima, začali lidé grilovací potřeby nakupovat již v polovině března. Meziroční nárůst prodeje grilů je velice znát," řekl.

Zákazníci navíc při výběru grilů podle obchodníků již tolik nehledí na cenu a kupují si kvalitnější výrobky. "Lidé dávají stále více přednost grilům, které zaručují zdravou přípravu pokrmů, tedy grilům plynovým s lávovými kameny. Nebo grilům s elektricky vyhřívanými plotnami. Jejich podíl na celkovém prodeji grilů je již zhruba 65 procent," uvedl Brom. Dodal, že zbývající podíl patří klasickým roštovým grilům na dřevěné uhlí, které jsou levnější.

Podobně hodnotí trendy v prodeji grilů Vyhnálek. "Ve srovnání s rokem 2005, kdy jsme značkové grily zařadili do naší nabídky, vzrostl jejich prodej o stovky procent. Zvyšuje se samozřejmě také prodej různých grilovacích potřeb a přísad," podotkl.

Podle předsedy Českého svazu zpracovatelů masa Jaromíra Klouda obliba grilování narůstá a grilovací sezona se stále natahuje. Hlavní období ale začíná podle počasí koncem května až začátkem června a trvá do poloviny září. "Projevuje se to v poptávce po mase, ale s ohledem na české zvyklosti hlavně po masných výrobcích, jako jsou špekáčky a klobásy. Prodej tohoto hlavního 'českého' grilovacího zboží v sezoně prudce narůstá," uvedl Kloud.

Ačkoli pořád ještě převládá grilování uzenin, roste podle něj i poptávka po mase na gril. Zvedá se rovněž zájem o připravené polotovary. "Ne každý spotřebitel umí vybrat vhodné maso, ne každý je umí připravit na grilování," podotkl Kloud.

Podle loňského průzkumu Unileveru ČR a agentury Opinion Window nejčastěji grilují rodiny s dětmi. Mezi nimi více než dvě třetiny dotázaných posedí u opékání častěji než pětkrát ročně. Víc než pětina rodin s dětmi nad 15 let dokonce griluje více než 16krát ročně. Mezi měsíce, kdy Češi nejčastěji využívají gril či otevřený oheň k přípravě pokrmů, patří květen až srpen. V červenci a srpnu se této činnosti věnuje takřka 100 procent dotazovaných. Naproti tomu v dubnu či říjnu jsou to pouze čtyři procenta.

Více než třetina lidí, 36 procent, používá otevřená ohniště, 34 procent potom grily na dřevěné uhlí. Nejraději Češi grilují nebo opékají špekáčky či jiné uzeniny. Na druhém místě skončila drůbež a třetí nejpopulárnější jsou speciálně připravené grilovací párky.

I díky stále rozšířenějšímu grilování v Česku roste trh s dresinky, omáčkami k masu, hořčicemi, kečupy či zálivkami na saláty. Češi ročně za toto zboží utratí přes 100 milionů korun, z toho více než 40 procent během letních měsíců, uvedl Unilever ČR.

27.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies