Nová značka ARKET se má objevit ve druhém pololetí tohoto roku
Pod novým názvem chce prodávat dražší módu a rozšířit podíl na trhu.
"Musíme být rychlejší a flexibilnější, abychom se vyrovnali s prudkými změnami v oblasti prodeje módy," řekl šéf společnosti Karl-Johan Persson.
H&M bude více investovat do logistiky
Po letech expanze na zahraničních trzích firmu v designu i v rychlosti uvádění nových kolekcí na trh předstihla konkurence.
H&M soustřeďuje čtyři pětiny výroby v Asii. Není tudíž schopna reagovat na přání zákazníků tak pružně, jako největší konkurent Inditex. Ten vlastní řetězec Zara a vyrábí i v Evropě.
Konkurencí je pro H&M rovněž on-line prodejce módy ASOS.
Na největší trh pro H&M, což je Německo, navíc nedávno vstoupil britský Primark. Tím se ještě zvýšil tlak na pokles cen.
Čtěte také:
Oděvní řetězec H&M zvýšil loni zisk v ČR na 143 milionů Kč
Oděvní společnosti H&M a britská Next zjistily, že pro ně pracují syrské děti