VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havarijní pojištění i pro drony

Nepilotovaných letadel přibývá, vyplatí se myslet na možné škody.

25.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Technika si razí cestu kupředu. V letectví představují nejnovější trend nepilotovaná letadla. Na tento vývoj reaguje novými produkty i ČSOB Pojišťovna, jak o tom říká Michale Neuwirth, ředitel odboru pojištění majetku a odpovědnosti.

ČSOB Pojišťovna jako první na trhu nabízí havarijní pojištění bezpilotních letadel, kterým se říká také drony. Kolik takových přístrojů je již vlastně v České republice v provozu?

Ještě před dvěma až třemi lety jich bylo jen několik, dnes už Úřad pro civilní letectví eviduje více než sto dronů a počet žádostí o povolení k létaní je několikanásobně vyšší. Bezpilotní letadla jsou stále oblíbenější nástroj určený k mapování těžko dostupného terénu a k bezpečnostnímu monitorování rozsáhlých areálů či dopravních uzlů. Uplatňují se i při inspekci produktovodů, v geodezii a komerčním filmování.

Je pravda, že nepilotovaná letadla musí mít povinné ručení stejně jako automobily?

Ano, pojištění odpovědnosti je i v tomto případě nutné ze zákona. Výjimku mají lehčí drony využívané k rekreaci a pro sport. Povinné ručení však kryje jen škody způsobené při provozu třetím osobám. ČSOB Pojišťovna je první, která nabízí i havarijní pojištění těchto přístrojů.

Myslíte si, že s nástupem havarijního pojištění se trh změní?

Jde o dynamicky se rozvíjející odvětví. Existence havarijního pojištění jistě otevře cestu ke snadnějšímu financování dronů prostřednictvím leasingových společností, které tím budou mít investici zajištěnou podobně, jako je tomu u jiných druhů techniky. Výrobci získají nové zákazníky, prodají více letadel, investují do inovací. Nejen díky tomu dojde v této oblasti k dalšímu rozvoji.

Co vše pokrývá havarijní pojištění nepilotovaných letadel?

Havarijní pojištění dronů se vztahuje na samotný přístroj včetně součástí určených k provozu a jeho řízení.Volitelně se může vztahovat i na vybavení, které nese.

Jde o takzvanou mimořádnou výbavu, kterou tvoří různá čidla, fotoaparáty nebo kamery, od běžných typů až po ty s termovizí.

Vše je pojištěno jak proti jakýmkoli nahodilým škodám vzniklým při provozu (během letu, při startu i přistání), tak proti krádeži či živelným událostem během nečinnosti při uskladnění nebo přepravě.

Kolik peněz si musí majitel připravit?

Cena pojištění odpovědnosti, takzvaného povinného ručení, začíná zhruba na roční částce 7500 korun. Kritériem je maximální vzletová hmotnost přístroje. U havarijního pojištění záleží nejen na typu nepilotovaného letadla, ale také na hodnotě mimořádné výbavy, do které patří kamery, fotoaparáty i další zařízení. Cena se tedy určuje individuálně.

PETR KOUTNÝ

Autor: Redakce

25.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies