VYBERTE SI REGION

Havarijní pojištění začíná tam, kde povinné ručení končí

Účastníkem dopravní nehody se může stát i sebelepší řidič, ať již jako poškozený, nebo viník. A kdykoli mohou nastat také další komplikace, které zcela nejsou v moci motoristy. Uveďme alespoň krádeže věcí z automobilů, k nimž dochází každý den.

3.8.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Thinkstock.com

Na rozdíl od povinného ručení je havarijní pojištění dobrovolné. Přijde vhod, pokud vám někdo vůz ukradne nebo když si způsobíte škodu na vlastním autě. Výhodné je i v situaci, kdy neznámý viník od vašeho auta uteče. Z policejní statistiky vyplývá, že takové zbabělosti se dopouští každý šestý viník.

Krádeže a škody

Stejně tak havarijní pojištění oceníte i v případě následků živelné pohromy, tedy například při poškození auta kroupami či vichřicí. Tato ochrana je tu prostě od toho, aby chránila především auto pojištěné osoby. Řidiči by si ho měli sjednat zejména u nového či zánovního automobilu.

V loňském roce policie vyšetřovala 23 tisíc případů vykradených aut, přičemž objasnila zhruba desetinu. Celková způsobená škoda dosáhla půl miliardy korun.

Zloději nejvíce vykrádají auta mladší pěti let vybavená moderní technikou. Z vnitřku si odnášejí zejména navigaci, airbagy, xenonové světlomety a řídicí jednotky. Tradičně nejčastěji řádí v Praze a Středočeském kraji.

Ke krádežím dochází zejména v nočních hodinách. U vykradených vozidel se policie často setkává s amatérismem ve způsobech, kterými se zloděj do vozidla dostává. Cena opravy pak mnohdy převyšuje hodnotu ukradené věci. Pokud vlastník nemá havarijní pojištění, opravu hradí z vlastních zdrojů.

V případě vykradeného vozidla se obraťte na asistenční službu, příslušné telefonní číslo je uvedeno na zelené kartě. Operátoři asistenční služby vám poradí, jak postupovat v dané situaci. K vykradenému automobilu je nutné vždy přivolat muže zákona, policejní protokol je totiž podmínkou pro vyřešení pojistné události.

Pomoc po telefonu

Stále více turistů vyráží za mořem a sluncem autem.

Z průzkumu společnosti Škofin vyplývá, že 43 procent českých řidičů dodržuje v cizině předpisy důsledněji než doma, především kvůli obavě z vysoké pokuty. A až 64 procent řidičů si před cestou do zahraničí zjišťuje dopravní předpisy v zemi, přes kterou pojedou.

Co dělat, když se vám v zahraničí stane dopravní nehoda nebo dojde k poruše? Určitě je vhodné mít pojištění pokrývající všechny druhy rizika, tedy nebezpečí havárie, živelných událostí, odcizení a vandalismu. Pojištění pak chrání před nepředpokládanými výdaji na opravu vozidla, která je navíc obvykle dražší než v tuzemsku.

Před cestou do zahraničí se vyplatí zkontrolovat rozsah pojistného krytí a asistence, která ulehčí vyřízení případných komplikací na zahraniční silnici. Při asistenčních službách oceníte, že operátoři mluví česky a že na sebe přeberou všechny formality, které je nutné vyřídit v zemi nehody či srážky.

Nenechávejte nic náhodě a vyberte si správné pojištění auta. Nabídky pojišťoven se různí, proto si na internetu ověřte všechny možnosti a nabídky srovnejte.

JIŘÍ PATÁK
Autor je ředitelem portálu Chytryhonza.cz.

Autor: Redakce

3.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies