VYBERTE SI REGION

Heineken uvařil meziročně o 5,2 procenta piva méně

Praha - Pivovary skupiny Heineken Česká republika uvařily loni 2,62 milionu hektolitrů piva, meziročně o 5,2 procenta méně. Prodej piva na domácím trhu včetně dovážených značek poklesl o procento, export se snížil o téměř pět procent.

5.3.2010 1
SDÍLEJ:

Pivo HeinekenFoto: www.heineken.cz

Heineken předpokládá, že se jeho tržní podíl v uplynulém roce zvýšil na 12,4 procenta. ČTK o tom informovala mluvčí společnosti Kateřina Eliášová. Předloni se podíl firmy na trhu pohyboval kolem 12 procent. Podle generálního ředitele Heinekenu v České republice Lievena van der Borghta byl loňský rok v důsledku ekonomické krize složitý pro pivní trhy celého světa.

I pozitivní trendy

"Potýkali jsme se s ní i my na domácím i exportních odbytištích. Přes poklesy prodejů na domácím i exportních trzích jsme však zaznamenali i řadu pozitivních trendů a úspěchů," uvedl. Poklesy Heinekenu jsou podle něj nižší než je odhad poklesu českého pivního trhu jako celku. Loňská výroba všech českých pivovarů podle velmi hrubých únorových odhadů pivovarníků meziročně klesla minimálně o pět procent, tedy zhruba o jeden milion hektolitrů na 18,8 milionu hektolitrů. "Rok skončil za naším očekáváním," uvedl v Hospodářských novinách obchodní šéf firmy Jiří Daněk.

Heineken za největší úspěch označuje prolomení předsudků k prodeji piva značek Zlatopramen, Starobrno a Březňák ve speciálních plastových lahvích. "V roce 2009 se objem prodaných hektolitrů piva v tomto typu balení vyšplhal až na 215.000 hektolitrů, což je více než 14 milionů prodaných plastových pivních lahví," uvedl ředitel. Pivo v plastových lahvích mělo ohlas i v Německu, Heineken tam prodal půl milionu lahví. Díky pozitivním reakcím zákazníků bude Heineken v letošním roce investovat více než 100 milionů korun do vlastní stáčecí linky, která bude plastové láhve plnit pivem ve starobrněnském pivovaru.

Polepšení například ve Švédsku

Hospodářská krize ovlivnila vývoz, ale například piva Březňák se v Německu meziročně prodalo o devět procent více. Piva Starobrno a Krušovice si loni v porovnání s předcházejícím rokem polepšila například ve Švédsku, Starobrno o 11 procent a Krušovice o 23 procent. "Posledně jmenovaná značka, která se dlouhodobě těší oblibě v Rusku a na Ukrajině, bohužel vzhledem ke krizi právě v těchto zemích, kde má superprémiovou pozici, utrpěla největší propad," dodal ředitel.

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 Královský pivovar Krušovice. V polovině roku 2008 firma dokončila akvizici ústecké společnosti Drinks Union, pod kterou patřily pivovary v Krásném a Velkém Březně na Ústecku, v Lounech a v Kutné Hoře. V Lounech Heineken ukončil výrobu piva letos v lednu, značku i recepturu výroby zachoval a produkci přesunul do pivovarů ve Velkém a Krásném Březně. Už loni firma uzavřela pivovary Znojmo a Kutná Hora.

Na počátku letošního roku se společnost Královský pivovar Krušovice přejmenovala na Heineken Česká republika. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.
Celá pivovarnická skupina Heineken loni vytvořila zisk před úroky a daní (EBIT) 2,095 miliardy eur (asi 54 miliard korun), což je proti předchozímu roku nárůst asi o 14 procent. Výsledek je zhruba v souladu s odhady analytiků, management ale varoval, že letošní rok bude složitý. Heineken je třetím největším pivovarem na světě.

Autor: ČTK

5.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies