Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hejtmani chtějí vlastní vlaky

Děčínsko - Čtyři miliardy korun chtějí dát krajští hejtmani na nákup nových vlaků do republiky. Peníze by rádi získali z fondů Evropské unie.

29.7.2009 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Zuzana Škvrnová

Projekt se teprve připravuje. Potvrdil to i Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje. Řekl, že by to nebyly vlastní vlaky kraje, ale pořídil by si je některý z dopravců, třeba i soukromých s pomocí prostředků regionálního operačního programu.

„Projekty se opravdu připravují, ale jsme nerozhodli o realizaci žádného z nich. Záleží nejen na ekonomických parametrech, ale i na vyjasnění právních otázek,“ zdůraznil krajský úředník. Poznamenal, že Ústecký kraj se každoročně s Českými drahami dohaduje na financování ztráty. Proto s jejím hrazením bude krajům zřejmě pomáhat i stát. „Slíbilo to ministerstvo dopravy,“ doplnil informace mluvčí Ústeckého kraje Zbyněk Šebesta.

Žádné přestupy

Hejtmani z celé republiky chtějí v zamýšleném projektu postupovat společně, aby měli větší šanci získat prostředky z evropských peněz. To by znamenalo, že už by cestující nemuseli na hranicích kraje přestupovat z vlaku do vlaku jako se někde tak děje. “U nás tyto problémy nemáme, na hranicích našeho kraje se nepřestupuje. Naopak některé linky byly propojeny a s ostatními kraji je vždy dohoda na objednávce přes hranice kraje,“ vysvětluje Jeřábek.

Nová vozidla, spolufinancovaná z EU, nevyjedou na trať dříve než za dva tři roky. Výroba a jejich schválení podléhá totiž náročnému procesu. Nové vlaky budou i dost drahé. Například nejmodernější regionální vlak v Česku, souprava Desiro, stojí asi osm set milionů korun. Za uvažované čtyři miliardy by kraje koupily padesát takových vlaků.

Páteřní linka do Děčína

Jak chystanou vizi vidí Ústecký kraj ve vztahu k Děčínsku? Vedoucí dopravní obslužnosti krajského úřadu uvedl konkrétní příklad: do Děčína by zasahovala páteřní linka, na níž by byla nová vozidla nasazena. Šlo by o linku Děčín – Ústí – Most – Chomutov-Kadaň. Pokud by kraj nový projekt nerealizoval, uvažuje vypsat výběrové řízení na provoz vlaků podobných parametrů z regionálního operačního programu.

Železniční dopravu pro kraje v současnosti obstarávají převážně České dráhy. Také letos s nimi Ústecký kraj uzavřel smlouvu, a to na částku ztráty ve výši 435 milionů korun. Vloni poprvé přistoupil k tomu, že společnost sankcionoval za zpoždění vlaků. Rovněž letošní smlouva s drahami obsahuje takové sankce.

Autor: Alice Klaubenschalková

29.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Border teriér Bart žije. Po 16 dnech se mu podařilo dostat z nory.
6 9

Pes Bart, který se po 16 dnech osvobodil z nory, se zřejmě živil liškou

Takhle vypadalo Husovo náměstí v Rakovníku jen pár minut poté, co z nebe začaly padat první kapky.
AKTUALIZOVÁNO
22

Část Čech zasáhly silné bouřky. Náměstí v Rakovníku bylo pod vodou

Přiznání politiků v Plzeňském kraji: slušné příjmy, hodně úvěrů, málo investic

Dědictví, nový bazén či koupě rodinného domu. A také přivýdělek ve výši 150 tisíc korun měsíčně. Politici podávali majetková přiznání za rok 2016. Větší investice v nich ale nenajdete. 

Zvířecí reality show. Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Brněnská zoologická zahrada nabízí novou zvířecí online show. Díky kamerám mohou lidé nahlédnout do soukromí lvího páru.

Internetový obchod s drogami dostal zásah. Úřady zrušily nelegální tržiště

Zboží prapodivného a nebezpečného původu z e-shopu? Potřebujete prodat drogu nebo kradený software? Na to jsou "dark weby". Celosvětový zásah proti prodeji nelegálního zboží zrušil v rozmězí června až července dva servery, kde se dalo takové zboží pořídit. Skončily dva největší světové e-shopy AlphaBay a Hansa.

Země zaslíbená pro imigranty: Švýcarsko je třetí na světě

Americký deník US News & World Report se pokusil sestavit žebříček zemí, které jsou k imigrantům nejpřívětivější. Stanovil si čtyři kategorie: ekonomická stabilita, dobrý pracovní trh, příjmová nerovnost a pocit, že tohle je „místo, kde bych chtěl žít“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení