VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlasitou reklamu v prvním měsíci měření měly ČT a Barrandov

Praha – Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) po prvním měsíci měření odhalila několik případů příliš hlasité televizní reklamy. Upozornění na porušení zákona vydala České televizi a TV Barrandov. Rada o tom informovala v tiskové zprávě. Televize Barrandov sdělila, že systém nastavení hlasitosti reklam nyní prověřuje a případné nesrovnalosti uvede do pořádku.

10.7.2013 AKTUALIZOVÁNO 10.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Měření hlasitosti reklamy rada zahájila v červnu po nabytí účinnosti novely zákona a nové vyhlášky. Zároveň získala pravomoc provozovatelům za porušení zákona uložit pokutu až pět milionů korun.

Rada při monitoringu může sledovat až 25 programů současně, v praxi by však nebyla schopná veškerý materiál vyhodnocovat, proto postupuje výběrově. První kontrola se týkala vysílání programů České televize 7. června od 19:00 do 23:00. Z celkem 29 měřených samostatných označení sponzora, reklam nebo jejich ucelených bloků byl správný parametr dodržen pouze ve třech případech, a rada se proto rozhodla upozornit Českou televizi na porušení zákona. Obdobný problém zaznamenala také u všech monitorovaných bloků reklam na Televizi Barrandov.

„Hlasitost reklamy řeší Televize Barrandov již při příjmu reklam do televize, kde tyto reklamy musí splňovat doporučení," uvedla mluvčí televize Petra Hrušová. Hlasitost reklam je podle ní znovu kontrolována na výstupu vysílání, kde by měl zvuk podle vyžadovaných pravidel upravovat audioprocesor. „Upozornění RRTV je pro nás důležitou informací," podotkla mluvčí. „Systém nyní prověřujeme; případné nesrovnalosti samozřejmě uvedeme do pořádku," dodala.

Při kontrolách ostatních televizí RRTV žádný problém s hlasitostí reklamy z hlediska zákona neobjevila. „Provozovatelé FTV Prima, spol. s r.o. a CET 21 spol. s r. o. vyšli z prvních kontrol se ctí," uvedla předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.

Stížnosti diváků

Rada od začátku června také obdržela řadu diváckých stížností na údajně příliš hlasitou reklamu. V této souvislosti ale poukázala na to, že divácká veřejnost zpravidla nesprávně interpretuje zákon, kterým byla hlasitost obchodních sdělení omezena. „Zákon pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení. V důsledku tak v některých případech může přetrvávat pocit diváka, že reklama je ve vysílání příliš hlasitá, a to zejména tehdy, kdy je reklama vložena do pořadu, který je vysílán tišeji," upozornila Kalistová.

Monitoring se přesto zaměřil také na hlasitost minutových úseků před přerušením a po přerušení pořadu. „V některých případech byla vložená reklama čtyřnásobně i výrazněji hlasitější než přerušený pořad. Pokud by se ukázalo, že tento jev nebyl zaznamenán náhodně a že v praxi jsou pořady vysílány mnohem tišeji než vkládaná reklama, mohlo by to problematizovat účinnost platné regulace," uvedla rada. Zvuková hladina oproti reklamnímu bloku byla podle RRTV znatelně tišší na programech Prima love a Prima family a rovněž na programu Televize Barrandov.

Tuzemská úprava vychází z evropských zkušeností a z mezinárodních technických dokumentů, mimo jiné Evropské vysílací unie. Základem je zákon, který radě dává pravomoc kontrolovat a ukládat pokuty. Vyhláška pak upravuje hladinu hlasitosti a maximální špičku. Podle rady zvolené řešení nepředstavuje žádnou novinku, podobné standardy využívají velké televize po celém světě.

Autor: ČTK

10.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies