Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlasitou reklamu v prvním měsíci měření měly ČT a Barrandov

Praha – Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) po prvním měsíci měření odhalila několik případů příliš hlasité televizní reklamy. Upozornění na porušení zákona vydala České televizi a TV Barrandov. Rada o tom informovala v tiskové zprávě. Televize Barrandov sdělila, že systém nastavení hlasitosti reklam nyní prověřuje a případné nesrovnalosti uvede do pořádku.

10.7.2013 AKTUALIZOVÁNO 10.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Měření hlasitosti reklamy rada zahájila v červnu po nabytí účinnosti novely zákona a nové vyhlášky. Zároveň získala pravomoc provozovatelům za porušení zákona uložit pokutu až pět milionů korun.

Rada při monitoringu může sledovat až 25 programů současně, v praxi by však nebyla schopná veškerý materiál vyhodnocovat, proto postupuje výběrově. První kontrola se týkala vysílání programů České televize 7. června od 19:00 do 23:00. Z celkem 29 měřených samostatných označení sponzora, reklam nebo jejich ucelených bloků byl správný parametr dodržen pouze ve třech případech, a rada se proto rozhodla upozornit Českou televizi na porušení zákona. Obdobný problém zaznamenala také u všech monitorovaných bloků reklam na Televizi Barrandov.

„Hlasitost reklamy řeší Televize Barrandov již při příjmu reklam do televize, kde tyto reklamy musí splňovat doporučení," uvedla mluvčí televize Petra Hrušová. Hlasitost reklam je podle ní znovu kontrolována na výstupu vysílání, kde by měl zvuk podle vyžadovaných pravidel upravovat audioprocesor. „Upozornění RRTV je pro nás důležitou informací," podotkla mluvčí. „Systém nyní prověřujeme; případné nesrovnalosti samozřejmě uvedeme do pořádku," dodala.

Při kontrolách ostatních televizí RRTV žádný problém s hlasitostí reklamy z hlediska zákona neobjevila. „Provozovatelé FTV Prima, spol. s r.o. a CET 21 spol. s r. o. vyšli z prvních kontrol se ctí," uvedla předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.

Stížnosti diváků

Rada od začátku června také obdržela řadu diváckých stížností na údajně příliš hlasitou reklamu. V této souvislosti ale poukázala na to, že divácká veřejnost zpravidla nesprávně interpretuje zákon, kterým byla hlasitost obchodních sdělení omezena. „Zákon pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení. V důsledku tak v některých případech může přetrvávat pocit diváka, že reklama je ve vysílání příliš hlasitá, a to zejména tehdy, kdy je reklama vložena do pořadu, který je vysílán tišeji," upozornila Kalistová.

Monitoring se přesto zaměřil také na hlasitost minutových úseků před přerušením a po přerušení pořadu. „V některých případech byla vložená reklama čtyřnásobně i výrazněji hlasitější než přerušený pořad. Pokud by se ukázalo, že tento jev nebyl zaznamenán náhodně a že v praxi jsou pořady vysílány mnohem tišeji než vkládaná reklama, mohlo by to problematizovat účinnost platné regulace," uvedla rada. Zvuková hladina oproti reklamnímu bloku byla podle RRTV znatelně tišší na programech Prima love a Prima family a rovněž na programu Televize Barrandov.

Tuzemská úprava vychází z evropských zkušeností a z mezinárodních technických dokumentů, mimo jiné Evropské vysílací unie. Základem je zákon, který radě dává pravomoc kontrolovat a ukládat pokuty. Vyhláška pak upravuje hladinu hlasitosti a maximální špičku. Podle rady zvolené řešení nepředstavuje žádnou novinku, podobné standardy využívají velké televize po celém světě.

Autor: ČTK

10.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Odchytové klece na divočáky na myslivecké střelnici ve Zlíně.
23

Když se prase otočí, klec se uzavře. Hejtman nevylučuje ani trávení divočáků

Psí útulek. Ilustrační foto.
10

Pátrání po psech ztěžují nezodpovědní nálezci

Ostrava zřejmě o své kukuřičné bludiště přijde. Je údajně nejhorší ze všech!

Kukuřičné bludiště - můžete se v něm ztratit, ale i pobavit. Ostravský labyrint u Staré Bělé nabízí asi tři kilometry propletených cest. To, co zevnitř nepůsobí nikterak neobvykle, vytváří při pohledu shora zajímavý obrazec. Bludišti dominují kladiva v jeho středu. 

Společnost Johnson & Johnson zaplatí ženě devět miliard kvůli rakovině vaječníků

Kalifornský soud rozhodl, že farmaceutická společnost Johnson & Johnson musí zaplatit ženě devět miliard jako odškodné za rakovinu vaječníků, kterou žena onemocněla. Jedná se o dosud nejvyšší odškodné v historii soudních sporů mezi firmou a jejími zákazníky. Informaci přinesl server BBC.

Nejvyšší žalobce Zeman bude vypovídat. Pelikán ho zbavil mlčenlivosti

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán se nakonec rozhodl zbavit mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Učinil tak poté, co mu dnes sněmovní komise pro vyšetřování úniku informací z vyšetřovacích spisů objasnila důvody, proč chce žalobce vyslechnout. 

Krkonošská expedice na Špicberky. Tam, kde nezapadá slunce

Skupina krkonošských přírodovědců absolvovala expedici na severské souostroví Špicberky, přesněji v norštině Svalbard. Nejvyšší české hory za Arktidu vyměnilo na čtrnáct dní osm pracovníků Správy Krkonošského národního parku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení