Inteligentní dopravní systém

Nový dopravní systém je součástí aktivit "chytré město", jeho vybudování by mohlo stát asi čtvrt miliardy korun. Systém by měl v budoucnu například usnadnit řidičům cestu přes město s využitím takzvané zelené vlny. "Při zachování plynulosti silničního provozu by měl současně zvýhodňovat prostředky městské hromadné dopravy," uvedl vedoucí odboru strategického plánování radnice Karel Vít.

Dopravy se týká i projekt modernizace odbavovacího systému městské hromadné dopravy za odhadovaných 43 milionů korun. Spočívá v zavedení bezkontaktních čipových karet v MHD v Hradci Králové a v Pardubicích a s jejich využitím i ve vlacích a linkových autobusech. Cestující by karty mohli začít používat zhruba v roce 2018.

Využití evropských dotací

Evropské dotace ITI chce Hradec Králové také použít na rozšíření trolejbusových tratí a na nákup trolejbusů. Například rozšíření trolejbusové trasy na konečnou Pod Strání by mohlo přijít na 19 milionů korun. Vyšší bezpečnost chodců či cyklistů by měly přinést nová lávka přes Labe v lokalitě Aldis či nové cyklostezky a chodníky do Piletic a Ruseka.

V budově bývalé základní školy V Lipkách by radnice chtěla za odhadovaných 150 milionů korun vybudovat polytechnické centrum, které by mělo sloužit základním a středním školám a zájmovému vzdělávání. Ve školách město také počítá s modernizací odborných učeben přírodopisu, fyziky, chemie, matematiky, dílen a počítačových učeben. Oprava budovy muzea by mohla přijít na více než 120 milionů korun.

Město již u jednotlivých projektů začalo s administrativní přípravou, kladné vyjádření k nim již dali i zastupitelé. Radnice předpokládá, že příslušné orgány by strategii ITI Hradecko-pardubické aglomerace mohly schválit na přelomu června a července.