VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hypermarkety přebraly drogeriím zákazníky

Praha - Více peněz za drogistické zboží utrácí lidé v hypermarketech než v drogeriích.

22.10.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Samoobslužné drogerie letos po několika letech růstu oslabily pozici na tuzemském trhu, kde jim část zákazníků přebraly diskontní prodejny a hypermarkety. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, podle kterého si drogistické prodejny přesto udržely pozici hlavního nákupního místa tohoto sortimentu. ČTK to sdělil Pavel Cabal z Incoma GfK.

Zatímco v roce 2000 samoobslužné drogerie při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 24 procent českých domácností a v roce 2008 jich bylo již 39 procent, tak letos se karta obrátila a preference drogerií poprvé klesly na 37 procent. Oslabily také supermarkety, u kterých se preference ve srovnání s rokem 2008 snížily o dva procentní body na pět procent.

Obliba hypermarketů stoupá

Naopak obliba hypermarketů se od roku 2008 zvýšila z 32 procent na letošních 34 procent. Preference diskontních prodejen vzrostly dokonce o čtyři procentní body na deset procent a malých samoobsluh o jeden procentní bod na osm procent.

Posilování pozice hypermarketů a diskontních prodejen dnes potvrdil jednatel drogistického řetězce dm drogerie markt Gerhard Fischer. „Na drogistické zboží se stále více zaměřují zejména obchody Kaufland a Billa, což není příjemná záležitost,“ řekl novinářům.

V hypermarketech Češi nakupují například dětské papírové plenky, úklidové prostředky, čisticí prostředky na nádobí nebo prací prostředky. „Specializované samoobslužné drogerie jsou zase oblíbené pro nákup například kosmetiky, ústní hygieny, sprchových gelů a mýdel, parfémů a deodorantů,“ uvedl Cabal.

Drogistické zboží nakupují lidé v hypermarketech

Lidé utrácejí za drogistické zboží a kosmetiku více peněz v hypermarketech než v drogeriích. „Při jedné návštěvě specializované samoobslužné drogerie utratí zákazníci za drogerii a kosmetiku průměrně 352 korun a v případě hypermarketů se jedná o 390 korun,“ upozornil Cabal.

Mezi největší drogistické řetězce v Česku patří společnosti Teta, dm drogerie markt, Rossmann a Schlecker, které nyní na tuzemském trhu provozují dohromady 1166 drogerií. Celkový obrat čtveřice největších prodejců drogistického zboží se loni zvýšil meziročně o 1,5 miliardy korun na 15,2 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

22.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies