Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hypermarkety přebraly drogeriím zákazníky

Praha - Více peněz za drogistické zboží utrácí lidé v hypermarketech než v drogeriích.

22.10.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Samoobslužné drogerie letos po několika letech růstu oslabily pozici na tuzemském trhu, kde jim část zákazníků přebraly diskontní prodejny a hypermarkety. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, podle kterého si drogistické prodejny přesto udržely pozici hlavního nákupního místa tohoto sortimentu. ČTK to sdělil Pavel Cabal z Incoma GfK.

Zatímco v roce 2000 samoobslužné drogerie při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 24 procent českých domácností a v roce 2008 jich bylo již 39 procent, tak letos se karta obrátila a preference drogerií poprvé klesly na 37 procent. Oslabily také supermarkety, u kterých se preference ve srovnání s rokem 2008 snížily o dva procentní body na pět procent.

Obliba hypermarketů stoupá

Naopak obliba hypermarketů se od roku 2008 zvýšila z 32 procent na letošních 34 procent. Preference diskontních prodejen vzrostly dokonce o čtyři procentní body na deset procent a malých samoobsluh o jeden procentní bod na osm procent.

Posilování pozice hypermarketů a diskontních prodejen dnes potvrdil jednatel drogistického řetězce dm drogerie markt Gerhard Fischer. „Na drogistické zboží se stále více zaměřují zejména obchody Kaufland a Billa, což není příjemná záležitost,“ řekl novinářům.

V hypermarketech Češi nakupují například dětské papírové plenky, úklidové prostředky, čisticí prostředky na nádobí nebo prací prostředky. „Specializované samoobslužné drogerie jsou zase oblíbené pro nákup například kosmetiky, ústní hygieny, sprchových gelů a mýdel, parfémů a deodorantů,“ uvedl Cabal.

Drogistické zboží nakupují lidé v hypermarketech

Lidé utrácejí za drogistické zboží a kosmetiku více peněz v hypermarketech než v drogeriích. „Při jedné návštěvě specializované samoobslužné drogerie utratí zákazníci za drogerii a kosmetiku průměrně 352 korun a v případě hypermarketů se jedná o 390 korun,“ upozornil Cabal.

Mezi největší drogistické řetězce v Česku patří společnosti Teta, dm drogerie markt, Rossmann a Schlecker, které nyní na tuzemském trhu provozují dohromady 1166 drogerií. Celkový obrat čtveřice největších prodejců drogistického zboží se loni zvýšil meziročně o 1,5 miliardy korun na 15,2 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

22.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

U Hrabyně se 18. září sesunula část gabionové stěny u silnice I/11, fotografie z 25. zaří 2017.
2 7

Spadlá gabionová zeď na Opavsku? Na řešení nemá nikdo zájem, říká expertka

Vrah z Doubice u děčínského soudu.
1 7

Doubický vrah svého činu lituje. Lidé ho znali jako nekonfliktního vegetariána

VIDEO: Stočtyřicítkou přes Velké Losiny. Narkomani bourali, v autě měli varnu

Divoká automobilová honička se odehrála mezi policií a skupinou narkomanů v okolí Velkých Losin na Šumpersku. V havarovaném voze policiste objevili varnu pervitinu, sám řidič měl v krvi stopy drogy.

Spojené státy vytáhly proti osmi bankám KLDR ve světě

Spojené státy sankcionovaly v úterý osm severokorejských bank v Číně, Rusku, Libyi a Spojených arabských emirátech a postihly také 26 činitelů, kteří působí jako jejich zástupci. Zablokovaly jejich veškerý majetek a aktiva v USA. 

Ať se se mnou lidé rozloučí šampaňským a svíčkou, řekla mi Květa Fialová

/ROZHOVOR/ O skonu Květy Fialové se herec Slováckého divadla a její kamarád Josef Kubáník dozvěděl od její dcery Zuzany o půl sedmé ráno, bezprostředně po tom, co Květa Fialová zemřela. Ještě spal, když mu zazvonil telefon.

Nového zákona o veřejném registru se bojí poctiví podnikatelé, tvrdí expert

Podle novely zákona o registru firem, která nabývá platnosti od příštího roku, je skutečným majitelem fyzická osoba, která vlastní více než čtvrtinu majetku, hlasovacích práv, nebo podílu na zisku firmy. Tato osoba bude muset být zapsána v registru. Podle experta na to doplatí ale hlavně poctivé firmy, které chtějí chránit své soukromí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení