Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hypermarkety přebraly drogeriím zákazníky

Praha - Více peněz za drogistické zboží utrácí lidé v hypermarketech než v drogeriích.

22.10.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Samoobslužné drogerie letos po několika letech růstu oslabily pozici na tuzemském trhu, kde jim část zákazníků přebraly diskontní prodejny a hypermarkety. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, podle kterého si drogistické prodejny přesto udržely pozici hlavního nákupního místa tohoto sortimentu. ČTK to sdělil Pavel Cabal z Incoma GfK.

Zatímco v roce 2000 samoobslužné drogerie při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 24 procent českých domácností a v roce 2008 jich bylo již 39 procent, tak letos se karta obrátila a preference drogerií poprvé klesly na 37 procent. Oslabily také supermarkety, u kterých se preference ve srovnání s rokem 2008 snížily o dva procentní body na pět procent.

Obliba hypermarketů stoupá

Naopak obliba hypermarketů se od roku 2008 zvýšila z 32 procent na letošních 34 procent. Preference diskontních prodejen vzrostly dokonce o čtyři procentní body na deset procent a malých samoobsluh o jeden procentní bod na osm procent.

Posilování pozice hypermarketů a diskontních prodejen dnes potvrdil jednatel drogistického řetězce dm drogerie markt Gerhard Fischer. „Na drogistické zboží se stále více zaměřují zejména obchody Kaufland a Billa, což není příjemná záležitost,“ řekl novinářům.

V hypermarketech Češi nakupují například dětské papírové plenky, úklidové prostředky, čisticí prostředky na nádobí nebo prací prostředky. „Specializované samoobslužné drogerie jsou zase oblíbené pro nákup například kosmetiky, ústní hygieny, sprchových gelů a mýdel, parfémů a deodorantů,“ uvedl Cabal.

Drogistické zboží nakupují lidé v hypermarketech

Lidé utrácejí za drogistické zboží a kosmetiku více peněz v hypermarketech než v drogeriích. „Při jedné návštěvě specializované samoobslužné drogerie utratí zákazníci za drogerii a kosmetiku průměrně 352 korun a v případě hypermarketů se jedná o 390 korun,“ upozornil Cabal.

Mezi největší drogistické řetězce v Česku patří společnosti Teta, dm drogerie markt, Rossmann a Schlecker, které nyní na tuzemském trhu provozují dohromady 1166 drogerií. Celkový obrat čtveřice největších prodejců drogistického zboží se loni zvýšil meziročně o 1,5 miliardy korun na 15,2 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

22.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Červený mravenec je hrozbou pro celou Austrálii
10

Austrálii ohrožuje červený mravenec. Dokáže zabít i člověka

Aeromobil představuje létající auto, které už není jen prototypem
DOTYK.CZ

Slovenské létající auto vyhlíží své první kupce a chce na asijský trh

Letní stěhování národů vrcholí. O víkendu hrozí kolaps

/INFOGRAFIKA/ Poslední kolaps na oblíbených turistických trasách byl jen předehrou. O víkendu začínají prázdniny v Bádensko-Württembersku a Bavorsku, což jsou nejlidnatější německé státy s téměř 23 miliony obyvatel. Druhá várka turnusů vyrazí ze severoněmeckých zemí a z Nizozemska. Na cestu domů se naopak vydávají turisté z Brém, Saska, Saska a Skandinávie, kde dětem začíná škola.

Sandály do hor nepatří, varují záchranáři. Přibývá i zraněných koloběžkářů

Už více než dvě stovky úrazů ošetřili letos záchranáři z horské služby v Jeseníkách. Turisty mířící do hor varují před přeceňováním sil a také doporučují vhodnou výstroj, především obuv.

AKTUALIZOVÁNO

Sever Čech zasáhly silné deště, voda může podemlít krajnice či mosty

Meteorologové dnes kvůli silným dešťům varovali před povodněmi v Královéhradeckém a především Libereckém kraji. Po šesté hodině ranní hladina Smělé vystoupala na druhý stupeň. Déšť bude zeslabovat až během dopoledne.

Pohledem Martina Kratochvíla: Čunkovo překvapení

Zlínský hejtman a výrazná lidovecká tvář Jiří Čunek je překvapen. Nečekal, že STAN odmítne místa na kandidátkách KDU-ČSL. Podle všeho čekal, že Starostové sklopí uši, poděkují lidovcům za skvělou nabídku a společně se ve volbách porvou o těch několik poslaneckých koryt, která v říjnu možná získají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení