Řekl to šéf řetězce Anders Dahlvig, podle něhož jsou tyto úvahy součástí snahy o agresivnější expanzi firmy na zahraniční trhy. Dahlvig v rozhovoru s agenturou Reuters připustil, že Ikea se chce více věnovat komplexnímu vybavení obývacích pokojů. "Možná, bude to záležet na obchodech. Jsou velké, ale pořád v nich je příliš těsno," odpověděl Dahlvig na otázku, zda nová strategie počítá s prodejem elektroniky.

Ikea je v soukromých rukou, její akcie tedy nelze koupit na veřejných trzích jako je to u mnoha jiných firem. Ikea patří k nejznámějším obchodním značkám, Dahlvig ale upozorňuje, že firma rozšíření prodeje nesmí uspěchat, aby neoslabila své hlavní zaměření, tedy prodej nábytku. "V tomto ohledu je zde mnoho svodů. Logo si můžeme dát na cokoli a zřejmě by se to prodalo. Je to tak trochu jako iPod, Apple nebo Nike," podotkl šéf podniku.

Ikea prodává jednoduchý a cenově dostupný nábytek, který je někdy nutné si doma poskládat. Firmu založil Ingvar Kamprad, který také firmě propůjčil do názvu své iniciály. Kampradovo impérium má nyní 237 obchodů ve 35 zemích světa včetně České republiky. Ikea vstoupila i na čínský trh, kde otevřela svůj největší obchod.

Na letošní rok Ikea předpovídá tržby skoro 20 miliard eur, v přepočtu asi 560 miliard Kč. Dodržet chce dosavadní tempo otevírání nových obchodů, tedy asi 20 ročně.