VYBERTE SI REGION

Indie je připravena zpřístupnit těžby uhlí soukromým firmám

Dillí - Indie je připravena otevřít po 40 letech komerční těžbu uhlí soukromým firmám. Cílem tohoto kroku je, aby se země, která je nyní třetím největším dovozcem uhlí na světě, stala energeticky soběstačná, uvedla agentura Reuters. Indie utrácí ročně kolem 16 miliard USD (396,4 miliardy Kč) za dovoz uhlí ze zahraničí, přitom má páté největší zásoby uhlí na světě, které činí více než 300 miliard tun.

9.1.2016
SDÍLEJ:

Indie je připravena otevřít po 40 letech komerční těžbu uhlí soukromým firmám.Foto: ČTK/AP/Biswaranjan Rout

Indická vláda již určila doly, které plánuje nabídnout v aukci, a nyní dokončuje další podmínky, jako jsou kritéria pro firmy, aby se mohly aukce zúčastnit, a nastavení sdílení příjmů, řekl agentuře Reuters Anil Svarúp, vládní úředník dohlížející na uhelný sektor. Plán by podle něj měl být připraven za dva až tři měsíce.

Indie má ambiciózní plán, zdvojnásobit do roku 2020 těžbu uhlí na 1,5 miliardy USD. Tento plán je součástí snah premiéra Naréndry Módího zajistit elektřinu pro 300 milionů lidí, kteří ji nyní nemají, a podpořit zpracovatelský sektor. Těžba uhlí by také měla pomoci v rozvoji východní části země, která je bohatá na zdroje a kde je nyní hlavní část uhelných rezerv země, avšak velmi zaostává za západní částí.

V současnosti může v Indii těžit uhlí jen státní firma Coal India. Ta by měla do konce tohoto desetiletí zvýšit těžbu na jednu miliardu tun ročně. Indie počítá s tím, že k dosažení jejího cíle jí pomohou soukromé firmy, které by měly vytěžit zbývajících 500 milionů tun.

Podle analytiků je důležité, aby Indie otevřela svůj sektor soukromým firmám, které přinesou nové technologie. Pochybují však, že firmy budou do konce tohoto desetiletí schopné vytěžit ročně více než 100 milionů tun.

Pro indickou vládu by nyní mohlo být také obtížné přilákat kromě indických konglomerátů také nadnárodní firmy, jako Rio Tinto, BHP Billiton, Anglo American a Peabody Energy. Ceny uhlí jsou nyní na několikaletých minimech kvůli vysokým globálním dodávkám na trhy a zahraniční firmy čelí problémům při investování v Indii, jako například při získávání různých povolení v souvislosti s vlastnictvím půdy nebo ochranou životního prostředí. Některé firmy se také obávají, že ty nejlepší doly zůstanou Coal India.

Autor: ČTK

9.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies