VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Indie chce vyrábět nejlevnější auto světa

Praha, Indie - Zaútočit na světové trhy s nejlevnějším automobilem má v plánu indická automobilka Tata. Cena jejího nového osobního vozu by měla být v přepočtu pouhých čtyřicet šest tisíc korun, což je méně, než stojí obdobné modely čínské provenience.

2.1.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS

Nový super levný automobil od Taty by se mohl začít prodávat už v lednu. Češi bohužel budou mít smůlu, protože tato automobilka u nás zatím nemá zastoupení a nic nenasvědčuje tomu, že by je měla v blízké budoucnosti získat.

Jak uvádí zpravodajský server novinky.cz, indický výrobce tímto vozem zahájil cenovou válku proti svému největšímu konkurentu, Číně. Čínská značka Byd Auto totiž v říjnu oznámila, že v příštím roce odstartuje prodej vozu, jehož pořizovací cena by neměla být vyšší než v přepočtu šedesát tisíc korun. Podle dopravního specialisty Roberta Šťastného se ale evropské automobilky cenového útoku bát nemusí.

Není to auto pro Evropu

„Asijští výrobci zpravidla vyrábějí několik modelů jednoho vozu, a to podle toho, kam směřuje vývoz,“ vysvětluje Robert Šťastný. „V případě, že by vůz směřoval do Evropy, byla by jeho cena určitě vyšší, protože automobil by musel splnit základní bezpečnostní normy,“ dodává. Přesto se podle něho dá očekávat, že cena asijských vozů prodávaných v Evropě bude nižší, než u modelů evropských výrobců.

Zákazník ale samozřejmě při koupi asijského automobilu (vyjma například vozů z Japonska a jižní Koreje, které jsou považovány za velice kvalitní – pozn. red.) musí počítat zároveň s nižší kvalitou zpracování. Zároveň není od věci se pečlivě podívat na výsledky takzvaných nárazových testů.

Odstrašujícím příkladem může být crash-test čínského terénního vozu LandWind. Ten dopadl tak hrůzně, že LandWind je považován za jeden z nejnebezpečnějších vozů vůbec. Dovozce se sice hájil tím, že prováděné testy nebyly regulérní, přesto do přední části automobilu začal montovat dodatečnou výztuhu.

2.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
33 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Vizualizace připravované lázeňské zóny v Pasohlávkách na Brněnsku.
7

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Lithium je surovina budoucnosti: Zelení podpořili těžbu na Cínovci

Na Mostecku letos poprvé v historii České republiky probíhá klimatický tábor. Severočeští Zelení se ho účastní pod heslem „Uhlí ne, lithium ano!". Jejich experti totiž zhodnotili těžbu lithia pod Cínovcem jako vhodnou alternativu pro budoucnost tohoto tradičně průmyslového regionu. Těžba by také měla přinést nová pracovní místa pro zaměstnance zavřených hnědouhelných dolů.  

Jak brexit proměnil Británii? Katastrofické scénáře ekonomů se nenaplnily

Právě před rokem Britové odhlasovali, že jejich země jako první v historii opustí Evropskou unii. Tamní média proto bilancují, jak se za poslední rok proměnila nálada ve společnosti, ekonomika a vyhlídky do budoucna.

Navalnyj nesmí kandidovat proti Putinovi, oznámila ruská volební komise

Ruský opoziční vůdce Alexej Navalnyj nemá právo ucházet se o prezidentský úřad. Oznámila to dnes moskevská ústřední volební komise. Příčinou je podle ní kriminální minulost Navalného.

DOTYK.CZ

Babiš chce v Praze Muchovo muzeum. Není to priorita, oponuje Krnáčová

Jeden z úvodních projevů pátečního dne mezinárodní konference o urbanistice reSite přednesl Andrej Babiš. Oznámil v něm, že chce v Praze Muchovo muzeum, které by se stalo stánkem pro Slovanskou epopej. Primátorka Andrea Krnáčová mu vzápětí oponovala, že Praha musí řešit jiné věci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies