VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Intenzita provozu na českých silnicích stagnuje

ČR - Sčítání dopravní intenzity bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

25.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Intenzita provozu na silnicích a dálnicích v Česku stagnuje. Vyplývá to z výsledků celostátního sčítání dopravy pro rok 2010, které zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nejfrekventovanější komunikací byla část dálnice Praha - Brno od nultého kilometru k exitu Chodov s průjezdem přes 88.000 vozidel denně; proti předešlému sčítání dopravní intenzity v roce 2005 zde ovšem počet průjezdů klesl o zhruba 6000. Průměrná hodnota průjezdů českými dálnicemi byla loni 27.500 vozidel za den, po minulém sčítání ŘSD průměr nestanovilo.

O tisíc vozidel denně na necelých 59.000 aut klesl podle šetření průjezd dálnicí D1 v úseku okolo Brna. Vzrostla naopak intenzita provozu na nejfrekventovanějších úsecích při výjezdu z Prahy na dálnicích D5 o dva tisíce na 48.000 a D11, kde se průjezd proti předchozímu sčítání zvýšil o 8000 na 40.000 vozů denně.

Ze všech vozidel na českých dálnicích tvoří podle šetření 73 procent osobní automobily, 26,7 procenta připadá na kamiony a autobusy a jen 0,3 procenta na motocykly. Na ostatních komunikacích jezdí méně kamionů, asi 17 procent, proti dálnicím se zvyšuje podíl motocyklů zhruba na jedno procento a osobní auta tvoří 82 procent provozu.

Podklad pro rozšíření mýtného

Kromě informací o zatížení dálniční a silniční sítě tato pravidelná šetření poskytují také údaje pro projektovou a investiční přípravu nových silničních staveb a posuzování vlivu dopravy na životní prostředí, uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Loňské sčítání dopravní intenzity navíc bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

Intenzita dopravy je kvůli nákladnosti výběru elektronického mýtného na komunikacích nižších tříd základním kritériem pro zpoplatňování jednotlivých úseků. Aby se vyplatilo takový úsek zpoplatnit, je nutné, aby jím projelo alespoň 420 vozidel podléhajících placení mýtného denně, uvedl už dříve Václav Nestrašil, ředitel úseku provozovatele elektronického mýta ŘSD.

Na dálnicích byla pro potřeby sčítání využita data z automatických detektorů dopravy. Na silnicích a místních komunikacích se roční průměr celodenní intenzity dopravy vypočítával z výsledků několika čtyřhodinových průzkumů v průběhu roku.

Čtěte také:

Mýtné pro osobní auta? Do roku 2016 se o něm neuvažuje

Po otevření okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce

Autor: ČTK

25.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Internet, ilustrační foto
5

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Eutanazie nebude

Šéf znojemský záchranky Růžička: Budu pracovat dál jako řadový lékař

/ROZHOVOR/ Ve funkci vedoucího lékaře znojemského Územního oddělení Znojmo Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje skončil k poslednímu dubnu doktor Arnošt Růžička.

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Proti drůbeží farmě v Nemanicích bojují místní občané i Němci

Proti výstavbě farmy na vykrmování brojlerů v Nemanicích stojí politici, občanská sdružení i samotní občané.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies