VYBERTE SI REGION

Intenzita provozu na českých silnicích stagnuje

ČR - Sčítání dopravní intenzity bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

25.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Intenzita provozu na silnicích a dálnicích v Česku stagnuje. Vyplývá to z výsledků celostátního sčítání dopravy pro rok 2010, které zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nejfrekventovanější komunikací byla část dálnice Praha - Brno od nultého kilometru k exitu Chodov s průjezdem přes 88.000 vozidel denně; proti předešlému sčítání dopravní intenzity v roce 2005 zde ovšem počet průjezdů klesl o zhruba 6000. Průměrná hodnota průjezdů českými dálnicemi byla loni 27.500 vozidel za den, po minulém sčítání ŘSD průměr nestanovilo.

O tisíc vozidel denně na necelých 59.000 aut klesl podle šetření průjezd dálnicí D1 v úseku okolo Brna. Vzrostla naopak intenzita provozu na nejfrekventovanějších úsecích při výjezdu z Prahy na dálnicích D5 o dva tisíce na 48.000 a D11, kde se průjezd proti předchozímu sčítání zvýšil o 8000 na 40.000 vozů denně.

Ze všech vozidel na českých dálnicích tvoří podle šetření 73 procent osobní automobily, 26,7 procenta připadá na kamiony a autobusy a jen 0,3 procenta na motocykly. Na ostatních komunikacích jezdí méně kamionů, asi 17 procent, proti dálnicím se zvyšuje podíl motocyklů zhruba na jedno procento a osobní auta tvoří 82 procent provozu.

Podklad pro rozšíření mýtného

Kromě informací o zatížení dálniční a silniční sítě tato pravidelná šetření poskytují také údaje pro projektovou a investiční přípravu nových silničních staveb a posuzování vlivu dopravy na životní prostředí, uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Loňské sčítání dopravní intenzity navíc bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

Intenzita dopravy je kvůli nákladnosti výběru elektronického mýtného na komunikacích nižších tříd základním kritériem pro zpoplatňování jednotlivých úseků. Aby se vyplatilo takový úsek zpoplatnit, je nutné, aby jím projelo alespoň 420 vozidel podléhajících placení mýtného denně, uvedl už dříve Václav Nestrašil, ředitel úseku provozovatele elektronického mýta ŘSD.

Na dálnicích byla pro potřeby sčítání využita data z automatických detektorů dopravy. Na silnicích a místních komunikacích se roční průměr celodenní intenzity dopravy vypočítával z výsledků několika čtyřhodinových průzkumů v průběhu roku.

Čtěte také:

Mýtné pro osobní auta? Do roku 2016 se o něm neuvažuje

Po otevření okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce

Autor: ČTK

25.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies