VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Intenzita provozu na českých silnicích stagnuje

ČR - Sčítání dopravní intenzity bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

25.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Intenzita provozu na silnicích a dálnicích v Česku stagnuje. Vyplývá to z výsledků celostátního sčítání dopravy pro rok 2010, které zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nejfrekventovanější komunikací byla část dálnice Praha - Brno od nultého kilometru k exitu Chodov s průjezdem přes 88.000 vozidel denně; proti předešlému sčítání dopravní intenzity v roce 2005 zde ovšem počet průjezdů klesl o zhruba 6000. Průměrná hodnota průjezdů českými dálnicemi byla loni 27.500 vozidel za den, po minulém sčítání ŘSD průměr nestanovilo.

O tisíc vozidel denně na necelých 59.000 aut klesl podle šetření průjezd dálnicí D1 v úseku okolo Brna. Vzrostla naopak intenzita provozu na nejfrekventovanějších úsecích při výjezdu z Prahy na dálnicích D5 o dva tisíce na 48.000 a D11, kde se průjezd proti předchozímu sčítání zvýšil o 8000 na 40.000 vozů denně.

Ze všech vozidel na českých dálnicích tvoří podle šetření 73 procent osobní automobily, 26,7 procenta připadá na kamiony a autobusy a jen 0,3 procenta na motocykly. Na ostatních komunikacích jezdí méně kamionů, asi 17 procent, proti dálnicím se zvyšuje podíl motocyklů zhruba na jedno procento a osobní auta tvoří 82 procent provozu.

Podklad pro rozšíření mýtného

Kromě informací o zatížení dálniční a silniční sítě tato pravidelná šetření poskytují také údaje pro projektovou a investiční přípravu nových silničních staveb a posuzování vlivu dopravy na životní prostředí, uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Loňské sčítání dopravní intenzity navíc bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

Intenzita dopravy je kvůli nákladnosti výběru elektronického mýtného na komunikacích nižších tříd základním kritériem pro zpoplatňování jednotlivých úseků. Aby se vyplatilo takový úsek zpoplatnit, je nutné, aby jím projelo alespoň 420 vozidel podléhajících placení mýtného denně, uvedl už dříve Václav Nestrašil, ředitel úseku provozovatele elektronického mýta ŘSD.

Na dálnicích byla pro potřeby sčítání využita data z automatických detektorů dopravy. Na silnicích a místních komunikacích se roční průměr celodenní intenzity dopravy vypočítával z výsledků několika čtyřhodinových průzkumů v průběhu roku.

Čtěte také:

Mýtné pro osobní auta? Do roku 2016 se o něm neuvažuje

Po otevření okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce

Autor: ČTK

25.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies