VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Intenzita provozu na českých silnicích stagnuje

ČR - Sčítání dopravní intenzity bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

25.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Intenzita provozu na silnicích a dálnicích v Česku stagnuje. Vyplývá to z výsledků celostátního sčítání dopravy pro rok 2010, které zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nejfrekventovanější komunikací byla část dálnice Praha - Brno od nultého kilometru k exitu Chodov s průjezdem přes 88.000 vozidel denně; proti předešlému sčítání dopravní intenzity v roce 2005 zde ovšem počet průjezdů klesl o zhruba 6000. Průměrná hodnota průjezdů českými dálnicemi byla loni 27.500 vozidel za den, po minulém sčítání ŘSD průměr nestanovilo.

O tisíc vozidel denně na necelých 59.000 aut klesl podle šetření průjezd dálnicí D1 v úseku okolo Brna. Vzrostla naopak intenzita provozu na nejfrekventovanějších úsecích při výjezdu z Prahy na dálnicích D5 o dva tisíce na 48.000 a D11, kde se průjezd proti předchozímu sčítání zvýšil o 8000 na 40.000 vozů denně.

Ze všech vozidel na českých dálnicích tvoří podle šetření 73 procent osobní automobily, 26,7 procenta připadá na kamiony a autobusy a jen 0,3 procenta na motocykly. Na ostatních komunikacích jezdí méně kamionů, asi 17 procent, proti dálnicím se zvyšuje podíl motocyklů zhruba na jedno procento a osobní auta tvoří 82 procent provozu.

Podklad pro rozšíření mýtného

Kromě informací o zatížení dálniční a silniční sítě tato pravidelná šetření poskytují také údaje pro projektovou a investiční přípravu nových silničních staveb a posuzování vlivu dopravy na životní prostředí, uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Loňské sčítání dopravní intenzity navíc bude podkladem pro uvažované rozšiřování elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

Intenzita dopravy je kvůli nákladnosti výběru elektronického mýtného na komunikacích nižších tříd základním kritériem pro zpoplatňování jednotlivých úseků. Aby se vyplatilo takový úsek zpoplatnit, je nutné, aby jím projelo alespoň 420 vozidel podléhajících placení mýtného denně, uvedl už dříve Václav Nestrašil, ředitel úseku provozovatele elektronického mýta ŘSD.

Na dálnicích byla pro potřeby sčítání využita data z automatických detektorů dopravy. Na silnicích a místních komunikacích se roční průměr celodenní intenzity dopravy vypočítával z výsledků několika čtyřhodinových průzkumů v průběhu roku.

Čtěte také:

Mýtné pro osobní auta? Do roku 2016 se o něm neuvažuje

Po otevření okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce

Autor: ČTK

25.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
2 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies