VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Internet láká stále více luxusních firem, tržby rostou

Londýn - Výrobci luxusního zboží začínají konečně přicházet na chuť internetu a snaží se jeho prostřednictvím přilákat více klientů.

4.6.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Podle poradenské společnosti Bain tržby z prodeje luxusního zboží přes internet loni stouply o 20 procent, zatímco celkové tržby z prodeje luxusního zboží klesly o osm procent. Letos má tempo růstu internetových tržeb ještě zrychlit.

Drahé luxusní značky přistupovaly k internetu velmi obezřetně, protože se obávaly, že by na internetu mohly ztratit svoji auru výlučnosti. Internet měl rovněž pověst média, které posílilo obchod s padělky. Analytici a šéfové předních luxusních firem však tento týden na summitu o luxusu pořádaném agenturou Reuters potvrdili, že se postoj firem začíná měnit, protože spotřebitelé mají stále více zájem nakupovat z pohodlí domova, a to dokonce i nejdražší zboží.

A nejde pouze o prodej přes internet. Luxusní firmy rovněž využívají své stránky a sociální sítě, jako Facebook, k vybudování věrnosti zákazníků ke značce a zvýšení povědomosti. "Internet se stává důležitější, nejen pro prodej (zboží), ale také jako komunikační nástroj," řekl ředitel klenotnictví Bulgari Francesco Trapani.

Skeptici však nevymizeli, zvláště mezi těmi, co prodávají nejdražší zboží, jako hodinky Patek Philippe, jejichž cena začíná na 10.000 eur (259.100 Kč) a může dosáhnout až jednoho milionu eur. "Když si kupujete Patek Philippe, musíte je cítit a dotknout se jich a potřebujete dobrou radu. Patek Philippe není jen o obchodě, ale také o vášni. Když prodáváte přes internet, ztratíte to," uvedl generální ředitel švýcarské hodinářské firmy Thierry Stern.
Některé značky si i nadále chtějí udržet exkluzivitu u svých nejdražších značek a kontakt s nejlukrativnějšími zákazníky. Italský módní dům Valentino tak prodává přes internet doplňky a dostupnější zboží ze své linie Red. Chce rovněž nabídnout přes internet konfekční oblečení. Svoji kolekci "haute couture", kde se ceny šatů pohybují mezi 50.000 až 150.000 eury, však na internet dávat nebude.

Analytička firmy Bain Claudia D'Arpiziová očekává, že podíl tržeb z prodeje luxusního zboží přes internet na celkových tržbách sektoru se v příštích pěti letech zdvojnásobí na zhruba pět procent. Úspěch prodeje luxusního zboží přes internet částečně závisí na typu prodávaného zboží. Levnější zboží a doplňky se prodávají lépe. Oděvy jsou problematičtější, ale firmy cítí, že se musí novým požadavkům zákazníků přizpůsobit, napsala agentura Reuters.

Autor: ČTK

4.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
AKTUALIZUJEME
6 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Martin Schulz.
5 6

Kandidáta na německého kancléře Schulze bude patrně vyšetřovat OLAF

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Osmý ročník je tady! Nominujte tu svoji Ženu regionu

Soutěž pro výjimečné ženy je zase zpátky. Přišel čas přihlásit dámy, které se ve volném čase obětují pro druhé a zvládají své aktivity skloubit s péčí o rodinu. Přihlášení je možné do středy 1. března.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

Labe a Metuje dnes dosáhly na třetí povodňový stupeň

Hladiny Labe a Metuje v Královéhradeckém kraji v noci a dnes dopoledne vystoupaly na třetí povodňový stupeň. Do odpoledne klesly na první stupně. Žádné větší škody řeky nenadělaly. V Hořenicích voda z rozvodněného Labe dopoledne sahala až k některým domům, v Heřmanicích se pod vodou ocitlo fotbalové hřiště a v Brodu labská voda zaplavila cyklostezku a část bufetu pro cyklisty. Bdělost dnes odpoledne platila ještě na Orlici, Kněžně, Zdobnici, Bystřici a Cidlině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies