Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Internet láká stále více luxusních firem, tržby rostou

Londýn - Výrobci luxusního zboží začínají konečně přicházet na chuť internetu a snaží se jeho prostřednictvím přilákat více klientů.

4.6.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Podle poradenské společnosti Bain tržby z prodeje luxusního zboží přes internet loni stouply o 20 procent, zatímco celkové tržby z prodeje luxusního zboží klesly o osm procent. Letos má tempo růstu internetových tržeb ještě zrychlit.

Drahé luxusní značky přistupovaly k internetu velmi obezřetně, protože se obávaly, že by na internetu mohly ztratit svoji auru výlučnosti. Internet měl rovněž pověst média, které posílilo obchod s padělky. Analytici a šéfové předních luxusních firem však tento týden na summitu o luxusu pořádaném agenturou Reuters potvrdili, že se postoj firem začíná měnit, protože spotřebitelé mají stále více zájem nakupovat z pohodlí domova, a to dokonce i nejdražší zboží.

A nejde pouze o prodej přes internet. Luxusní firmy rovněž využívají své stránky a sociální sítě, jako Facebook, k vybudování věrnosti zákazníků ke značce a zvýšení povědomosti. "Internet se stává důležitější, nejen pro prodej (zboží), ale také jako komunikační nástroj," řekl ředitel klenotnictví Bulgari Francesco Trapani.

Skeptici však nevymizeli, zvláště mezi těmi, co prodávají nejdražší zboží, jako hodinky Patek Philippe, jejichž cena začíná na 10.000 eur (259.100 Kč) a může dosáhnout až jednoho milionu eur. "Když si kupujete Patek Philippe, musíte je cítit a dotknout se jich a potřebujete dobrou radu. Patek Philippe není jen o obchodě, ale také o vášni. Když prodáváte přes internet, ztratíte to," uvedl generální ředitel švýcarské hodinářské firmy Thierry Stern.
Některé značky si i nadále chtějí udržet exkluzivitu u svých nejdražších značek a kontakt s nejlukrativnějšími zákazníky. Italský módní dům Valentino tak prodává přes internet doplňky a dostupnější zboží ze své linie Red. Chce rovněž nabídnout přes internet konfekční oblečení. Svoji kolekci "haute couture", kde se ceny šatů pohybují mezi 50.000 až 150.000 eury, však na internet dávat nebude.

Analytička firmy Bain Claudia D'Arpiziová očekává, že podíl tržeb z prodeje luxusního zboží přes internet na celkových tržbách sektoru se v příštích pěti letech zdvojnásobí na zhruba pět procent. Úspěch prodeje luxusního zboží přes internet částečně závisí na typu prodávaného zboží. Levnější zboží a doplňky se prodávají lépe. Oděvy jsou problematičtější, ale firmy cítí, že se musí novým požadavkům zákazníků přizpůsobit, napsala agentura Reuters.

Autor: ČTK

4.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Darci Lynne Farmerová

Soutěž Amerika má talent letos vyhrála dvanáctiletá břichomluvkyně

Lidl
1

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

DOTYK.CZ

Německé volby: Die Partei chtějí unést tureckého prezidenta

Navrhují zavést volební právo jen pro vzdělané, legalizovat jízdu v opilosti a povolit kokain na předpis. Jejich hlavním trumfem je ale únos tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdoğana, který, pokud vyhrají, plánují provést. Řeč je o satirické straně „Die Partei“, jež má na sítích třikrát víc fanoušků, než favorit CDU kancléřky Angely Merkelové. Jestli mají šanci ve volebním klání, které se o tomto víkendu v Německu uskuteční, nikdo netuší.

Francie se bouří proti Macronovým reformám pracovního trhu

V celé Francii vyšli do ulic demonstranti proti Macronovu plánu reformy pracovního práva. Stávky a demonstrace organizují odborové organizace. Prvním velkým městem, v němž vypukly veřejné protesty, byla Marseille.

Přejetý Vendelín a policisté jako chuligáni: nejlepší videa z 20. září

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. září 2017.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení