VYBERTE SI REGION

Internet láká stále více luxusních firem, tržby rostou

Londýn - Výrobci luxusního zboží začínají konečně přicházet na chuť internetu a snaží se jeho prostřednictvím přilákat více klientů.

4.6.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Podle poradenské společnosti Bain tržby z prodeje luxusního zboží přes internet loni stouply o 20 procent, zatímco celkové tržby z prodeje luxusního zboží klesly o osm procent. Letos má tempo růstu internetových tržeb ještě zrychlit.

Drahé luxusní značky přistupovaly k internetu velmi obezřetně, protože se obávaly, že by na internetu mohly ztratit svoji auru výlučnosti. Internet měl rovněž pověst média, které posílilo obchod s padělky. Analytici a šéfové předních luxusních firem však tento týden na summitu o luxusu pořádaném agenturou Reuters potvrdili, že se postoj firem začíná měnit, protože spotřebitelé mají stále více zájem nakupovat z pohodlí domova, a to dokonce i nejdražší zboží.

A nejde pouze o prodej přes internet. Luxusní firmy rovněž využívají své stránky a sociální sítě, jako Facebook, k vybudování věrnosti zákazníků ke značce a zvýšení povědomosti. "Internet se stává důležitější, nejen pro prodej (zboží), ale také jako komunikační nástroj," řekl ředitel klenotnictví Bulgari Francesco Trapani.

Skeptici však nevymizeli, zvláště mezi těmi, co prodávají nejdražší zboží, jako hodinky Patek Philippe, jejichž cena začíná na 10.000 eur (259.100 Kč) a může dosáhnout až jednoho milionu eur. "Když si kupujete Patek Philippe, musíte je cítit a dotknout se jich a potřebujete dobrou radu. Patek Philippe není jen o obchodě, ale také o vášni. Když prodáváte přes internet, ztratíte to," uvedl generální ředitel švýcarské hodinářské firmy Thierry Stern.
Některé značky si i nadále chtějí udržet exkluzivitu u svých nejdražších značek a kontakt s nejlukrativnějšími zákazníky. Italský módní dům Valentino tak prodává přes internet doplňky a dostupnější zboží ze své linie Red. Chce rovněž nabídnout přes internet konfekční oblečení. Svoji kolekci "haute couture", kde se ceny šatů pohybují mezi 50.000 až 150.000 eury, však na internet dávat nebude.

Analytička firmy Bain Claudia D'Arpiziová očekává, že podíl tržeb z prodeje luxusního zboží přes internet na celkových tržbách sektoru se v příštích pěti letech zdvojnásobí na zhruba pět procent. Úspěch prodeje luxusního zboží přes internet částečně závisí na typu prodávaného zboží. Levnější zboží a doplňky se prodávají lépe. Oděvy jsou problematičtější, ale firmy cítí, že se musí novým požadavkům zákazníků přizpůsobit, napsala agentura Reuters.

Autor: ČTK

4.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Policie vyšetřuje učitele, který se ve škole zamykal s žáky

Šumperk – Nestandardní chování pedagoga v Základní škole Sluneční v Šumperku vyšetřují kriminalisté. Učitel se koncem minulého týdne zamkl s několika žáky čtvrté třídy v jedné z učeben. Co se za zavřenými dveřmi dělo, je nyní předmětem dohadů. Údajně si kantor na mobilní telefon fotografoval hochy vysvlečené v prádle. Později měl učitel vysvětlovat, že se jednalo o projekt do hodin anglického jazyka.

Pes vběhl na cizí pozemek, majitel mu ustřelil přirození. Teď jej soudí

Klatovsko – Nelehký úkol stojí před klatovským okresním soudem. Musí rozhodnout, zda je Zdeněk Skalický (53 let) nebezpečný pistolník, který ustřelil samonabíjecí pistolí psu přirození jen proto, že vběhl na jeho pozemek, nebo šlo jen o nešťastnou náhodu, když se chovatel snažil bránit své ovce před útočícím predátorem.

AKTUALIZOVÁNO

Trump pozval Zemana na návštěvu Bílého domu

Praha - Příští americký prezident Donald Trump pozval českého prezidenta Miloše Zemana k návštěvě Bílého domu. Řekl mu to v dnešním telefonickém rozhovoru, sdělil mluvčí Hradu Jiří Ovčáček. Návštěva by se mohla uskutečnit v dubnu příštího roku. Zeman zároveň Trumpa pozval na návštěvu České republiky, americký prezident pozvání přijal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies