VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Internetové obchody před Vánocemi utržily více než loni

Praha – Internetové obchody před letošními vánočními svátky utržily více peněz než loni. Češi na internetu totiž nakupovali mnohem více vánočních dárků, jejich průměrná hodnota ale ve srovnání s loňskem klesla.

30.12.2010 1
SDÍLEJ:

Kasa.czFoto: Repro: www.kasa.cz

Vyplývá to z informací společností Mall.cz a Kasa.cz, které patří mezi největší internetové prodejce v Česku.

Například v internetové nákupní galerii Mall.cz Češi v prosinci utratili o 59 procent více peněz než ve stejném období loňského roku. Průměrná hodnota objednávky ale klesla o pětinu z loňských 3300 korun na 2650 korun. Na druhou stranu počet objednávek se zvýšil o sto procent.

Podobný trend zaznamenal internetový nákupní portál Kasa.cz, který měl letos v předvánočním období meziročně o 36 procent více objednávek při poklesu průměrné hodnoty objednávky z loňských 5100 korun na 3900 korun.

Generální ředitel Mall.CZ Marek Liška míní, že pokles průměrné hodnoty objednávky souvisí s nižšími cenami elektroniky. Například LCD televizory, které byly častým vánočním dárkem, od loňského roku zlevnily o několik desítek procent. „Navíc mezi zákazníky roste popularita rychloobrátkového zboží, které vede k opakovaným nákupům v nižší hodnotě. A samozřejmě k poklesu mohla přispět i jistá opatrnost zákazníků, kteří vybírali raději více levnějších dárků, ale to je jen jedna z příčin,“ sdělil ČTK Liška.

Vzrůstající trend nákupu přes internet

Nákupy na internetu jsou v Česku stále populárnější. Podle průzkumu internetového srovnávače cen Heureka.cz letos většinu vánočních dárků pro své blízké v internetových obchodech pořídila už více než čtvrtina českých uživatelů internetu, což je za poslední dva roky zhruba dvoutřetinový nárůst. Naproti tomu do kamenných obchodů letos zamířila pro většinu dárků přibližně třetina Čechů.

„Obliba internetového nakupování v ČR roste každým rokem. Zatímco v roce 2008 koupilo většinu dárků na internetu přibližně 16 procent uživatelů, loni to bylo již 24 procent a letos dokonce téměř 28 procent,“ sdělil ČTK Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz.

Celkové tržby tuzemských online prodejců za celý letošní rok podle odhadu portálu Srovname.cz stoupnou o víc než desetinu na rekordních 30 miliard korun. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku, oblečení, knihy či kosmetické výrobky. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

30.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies