VYBERTE SI REGION

Internetové srovnávače se mění. Jsou už i prodejním kanálem

Praha - Sklon hodnotit okolí a vše srovnávat má člověk od nepaměti. V tomto ohledu nabízí internet mnohé výhody i v oblasti financí. Umožňuje jednoduché porovnání různých hodnot, přitom na základě mnoha kritérií.

7.4.2014 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

Člověk šetří čas, nemusí se hnout z domova a navíc často dostane požadovanou službu levněji.

Možnost srovnání ještě více zjednodušil nástup internetových srovnávačů on-line. Jsou nenahraditelnou pomůckou, která uživatelům pomáhá najít nejvýhodnější nabídku.

Mezi první patřily srovnávače cen zboží na internetových stránkách. Princip funguje ve světě od konce devadesátých let. V České republice byl prvním vyhledávačem Jyxo.cz před devíti lety.

O dva roky později vznikly další dva srovnávače, které teď patří mezi největší. Mám na mysli Zboží.cz a Heuréka.cz. Pak se už pomalu začala otevírat cesta k jejich specializaci na určitou oblast zboží a služeb.

Rostoucí popularita

Srovnávačů je celá řada a v rámci konkurenčního boje mezi sebou nabízejí uživatelům čím dál zajímavější služby. I proto se jejich popularita zvyšuje.

Podle loňského průzkumu agentury NMS Market Research využívá tuto službu více než polovina uživatelů českého internetu, zatímco v roce 2009 jich byla zhruba pětina. V posledních letech se značné popularitě těší i srovnávače finančních produktů.

Od roku 2009 využilo například služeb našeho portálu Chytryhonza.cz více než čtvrt milionu zákazníků. Produkty si zde zájemce může přehledně srovnat v 18 kategoriích. Nejde přitom jen o cenu. Důležitou funkcí je například i zveřejňování názorů samotných zákazníků. Hodnocení je vyjádřeno číselně i slovně.

Pojištění i půjčky

Základní úlohou stále zůstává nabídnout zákazníkovi kompletní a nezávislé srovnání cen a podmínek produktů. Dnes, díky akvizici sítě finančních poradců Bonnet.cz, se však už jedná o plnohodnotný prodejní kanál, který spojuje poradenství on-line i off-line a využívá jej stále více lidí.

Nejdříve šlo v oblasti finančních srovnávačů hlavně o povinné ručení. Později přibyly různé druhy pojištění, zejména pojištění cestovní. Ještě o něco později přišla řada na úvěry, půjčky, hypotéky a stavební spoření.

A jak to bylo v minulém roce? Mezi nejvyhledávanější produkty patřily loni půjčky, o něž byl zájem zejména na konci roku. Silně sezonní bylo i cestovní pojištění, které se stalo nejvyhledávanějším finančním produktem léta.

Lidé se při výběru vhodného produktu nebo služby už dávno neradí jen s finančním poradcem. Stále významnějším zdrojem informací jsou také srovnávací portály s komplexními službami.

Lze předpokládat, že význam této odbytové cesty bude prudce růst i v dalších letech.

JIŘÍ PATÁK
Autor je ředitelem portálu Chytryhonza.cz.

Autor: Redakce

7.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Předseda ODS Fiala: Zemanův projev ukázal na jeho sbližování s Babišem

Praha - Projev prezidenta Miloše Zemana ve Sněmovně při projednávání státního rozpočtu ukázal na jeho sbližování s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Novinářům to dnes řekl předseda opoziční ODS Petr Fiala s tím, že to nepokládá za šťastné pro Česko. Zeman podle Fialy svými závěry popřel některé teze, které sám v projevu přednesl.

Babiš obhajoval rozpočet, dle něj je podstatné, že deficit klesá

Praha - Vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš (ANO) před jednáním Sněmovny obhajoval navržený deficit státního rozpočtu na příští rok ve výši 60 miliard korun. Podle něj je podstatné, že se od začátku funkčního období vlády daří deficit postupně snižovat, stejně jako státní dluh. Odmítl také výtky opozice, že je v rozpočtu málo investic.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies