Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Internetový obchod Tesco zlákal tisíce lidí

Praha - Do nového internetového obchodu s potravinami a drogistickým zbožím, který dnes v Praze a okolí zprovoznil obchodní řetězec Tesco, se zaregistrovalo několik tisíc zákazníků. Řekla to mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

6.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Vraný

esco je prvním obchodním řetězcem nabízejícím zboží každodenní spotřeby, který v tuzemsku spustil internetový prodej. Na internetu dosud prodávaly zboží jen sítě prodejen specializovaných například na elektroniku či sportovní potřeby.

"Největší zájem je o čerstvé a trvanlivé potraviny. Zejména o základní položky, jako jsou nápoje, ovoce, zelenina nebo pečivo," uvedla Karasová, podle které lidé do virtuálního nákupního košíku v průměru vloží 77 položek. Počet uskutečněných transakcí v novém internetovém obchodě společnost Tesco nezveřejnila.

Internetový obchod www.itesco.cz/potravinyonline má v nabídce zhruba 20.000 položek a Tesco tuto formu prodeje hodlá postupně rozšířit po celém Česku. "Zboží objednané zákazníky přes on-line obchod je vybíráno a distribuováno přímo z obchodů Tesco," uvedla Karasová. V Praze a jejím okolí dodávky objednaného zboží zabezpečují hypermarkety Tesco v Letňanech a na Zličíně a prodejna Tesco Extra na Skalce.

Ceny jako v kamenných obchodech

Ceny zboží v internetovém obchodě společnosti Tesco jsou stejné jako v jejích tuzemských hypermarketech a totožné budou také akční nabídky. Tesco internetový obchod už nějakou dobu provozuje na domovském britském trhu, kde je prý o tuto službu značný zájem. O internetovém prodeji v Česku uvažuje také například obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert.

Tesco internetový obchod zprovoznilo v době, kdy se obliba internetové nakupování stále prudce zvyšuje. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly až na rekordních 37 miliard korun, což by bylo o čtyři miliardy korun více než v roce 2010. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na trh v roce 1996. Nyní v Česku provozuje na 210 obchodů, 18 čerpacích stanic a sedm obchodních center. Na předloňském žebříčku 50 největších obchodníků obchodnímu řetězci Tesco s odhadovanými tržbami 45 miliard korun připadlo první místo.

Autor: ČTK

6.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
3 9

Další napětí mezi Íránem a USA? Írán úspěšně otestoval novou balistickou střelu

Sklizeň švestek. Ilustrační foto.
14

Švestky z městské zahrádky. Ze stromů lze ovoce česat zdarma

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Poledne co poledne otevřel modrou krabičku a vyndal z ní housku. Vždy se dvěma plátky stejného salámu a okurkou. Banální historka o spolužákovi z mých středoškolských let v Německu jako by do jisté míry symbolizovala nedělní volby. Proč ochutnávat něco jiného, když osvědčené šmakuje?

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení