Dosud Košík rozvážel zboží v Praze, středních Čechách, Plzni, Liberci, Ústí nad Labem či Teplicích. Podle Šulty je předpokladem, že nové regiony budou tvořit polovinu všech objednávek. "Rozšíření služby pro co nejvíce lidí bylo dlouhodobým plánem, který se nám podařilo zrealizovat po necelých dvou letech fungování," uvedl Šulta.

"S ohledem na jednotlivé lokality jsme posílili i kapacity řidičů, aktuálně jich zaměstnáváme v Čechách i na Moravě 130, celkový počet zaměstnanců tak vyroste přes 250," dodal šéf Košíku.

Zákazníci v průměru utrácejí přes 1100 Kč na jeden nákup. Dvě třetiny si zboží nechají přivézt v den objednávky. Košík má dnes 70 rozvozových aut, do ledna by se jejich počet měl navýšit na 100. E-shop se chce také do budoucna více soustředit na firemní zákazníky, uvedl Šulta. Největší zájem registruje obchod na Ostravsku.

Šulta již v říjnu řekl, že Košík.cz letos čeká obrat zhruba 350 milionů korun, příští rok pak miliardu. Do zisku by se obchod měl dostat v příštím roce. E-shop rozšířil sortiment z 11.000 na 17.000 produktů. Kromě tradičního potravinářského sortimentu si tak zákazníci mohou objednat i například farmářské produkty, mezinárodní potraviny či německé privátní značky. V nabídce se má objevit třeba i elektro. Celková investice do Košík.cz přesáhla 80 milionů korun.

Konkurenční Rohlík.cz letos čeká obrat okolo jedné miliardy korun. "Co se týče expanze, hned po Novém roce se Rohlik.cz rozšíří do celé ČR. Podrobnosti oznámíme již brzy," uvedla dnes mluvčí Michala Gregorová. E-shop s potravinami nyní rozváží zboží v Praze a okolí a v Brně. Kolonial.cz pak kromě hlavního města ještě v Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Teplicích a Ústí nad Labem.

Letos by Češi měli utratit podle odhadů v e-shopech s potravinami kolem čtyř miliard korun. Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále mj. Rohlik.cz, Kolonial.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.