VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Italové podali námitky proti vyloučení z tendru na D1

Brno - Italská společnost SERENISSIMA COSTRUZIONI podala ve středu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) námitky proti svému vyloučení z tendru na opravu dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. ŘSD má nyní deset dní na to, aby se s námitkami vypořádalo, řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

2.4.2015 AKTUALIZOVÁNO 2.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Pokud ŘSD firmě nevyhoví, může se společnost obrátit ještě na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). V případě tendru na opravu dálnice mezi Hvězdonicemi a Ostředkem to už firma udělala. ÚOHS však správní řízení, které začalo 20. března, ukončil, oznámil dnes v tiskové zprávě. „V návrhu italské společnosti scházel doklad o opětovném složení jistoty zadavateli. Nedoložila jej ani po naší výzvě a bylo povinností Úřadu řízení zastavit," píše se ve zprávě.

Hodnoticí komise ŘSD doporučila, aby na opravy mezi Kývalkou a Ostrovačicemi na Brněnsku vybrala stavební společnost Skanska s cenou 452 milionů korun. Nabídka italské firmy byla sice cenově výhodnější, společnost ale nepředložila přílohu C soupisu prací stavby. Všichni ostatní uchazeči tyto seznamy v nabídce doložili. Ze stejných důvodů byla italská firma vyloučena i ze soutěže na rekonstrukci dálnice mezi Hvězdonicemi a Ostředkem na Benešovsku.

Tento tendr posuzoval ÚOHS, který aktuálně zkoumá výběr technického dozoru stavby mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Na postup Ředitelství silnic a dálnic si stěžuje společnost Amberg Engineering Slovakia. Stejná firma naopak vzala zpět svůj podnět na prozkoumání technického dozoru stavby v úseku Měřín – Velké Meziříčí na Žďársku. ÚOHS proto správní řízení zastavil.

Všechny uvedené případy se týkají oprav, se kterými chce ŘSD začít letos. Pokračovat budou také zpožděné stavby v úsecích Větrný Jeníkov – Jihlava a Lhotka – Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát 14 miliard korun. Stavba je rozdělena na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.

Autor: ČTK

2.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prezident Miloš Zeman se ve druhém dni návštěvy Jihomoravského kraje zastavil na Hodonínsku. V Jihomoravské armaturce se setkal s vedením firmy a zaměstnanci.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
28

Prezident Zeman dostal v Hodoníně lavičku. Doufám, že mě přežije, řekl

Německá policie
AKTUALIZUJEME
37

V Německu zadrželi Syřana kvůli plánování teroristického útoku

AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ

Drahý policejní sporťák BMW měl nehodu. V autě seděl prezidentův protokolář

Jsou to teprve necelé tři týdny, co dopravní policisté převzali do služby hybridní supersport BMW i8. Auto ale vydrželo jen chvíli, už je nabourané.

VIDEO: Autobus začal prudce brzdit, střetu zabránit nešlo. Vše zachytily kamery

Další případ nebezpečného vybržďování vyšetřuje policie. Drama se odehrálo v těchto dnech v Ostravě, konkrétně v Místecké ulici. Motorista sedící za volantem osobního vozu Škoda Fabie měl podle informací policie ohrozit autobus, v němž cestovalo deset až patnáct lidí.

Pro dvouleté děti je pobyt ve školkách problematický, varuje psycholog

Umisťování dvouletých dětí do mateřských škol bude vždy problematické a z hlediska jejich vývoje nevhodné. Prohlásil to psycholog Václav Mertin. Školka jako instituce podle něj nemůže nahradit rodinné prostředí, které děti ve dvou letech potřebují. Pokud už rodiče musí dítě do školky dát, neměli by ho tam nechávat celý den, řekl.

Vznikne nový superregulátor v Ostravě? Nápad vzbuzuje rozpaky

Vláda si stále pohrává s myšlenkou sjednocení všech regulačních úřadů do jednoho. Návrh, podle kterého v roce 2023 vznikne Národní regulační úřad, mají nyní na stole dotčená ministerstva. Šéfka Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Alena Vitásková přišla s nápadem, aby bylo sídlo nového superregulátora v Ostravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies