VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Italská firma se odvolala v dalším tendru na obnovu D1

Praha - Italská stavební společnost Serenissima Costruzioni podala námitku proti vyřazení ze soutěže na modernizaci dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Firma už dříve protestovala proti výsledku soutěže na modernizaci D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem.

9.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Jako vítěze tendru vybralo ředitelství silnic v obou případech jiné společnosti s vyššími nabídkami. V případě úseku Ostrovačice - Kývalka šlo o stavební společnost Skanska a u druhého tendru o sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem. Kvůli námitkám nemůže ŘSD s vítězi tendrů podepsat smlouvu.

"Serenissima Construzioni ve své nabídce nepředložila přílohu C soupisu prací stavby 'Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů', která je nedílnou součástí soupisu prací stavby," uvedlo ŘSD jako důvod vyloučení. Podle zástupců italské společnosti ale pravidla tendru umožňovala dodání této přílohy dodatečně a už dříve avizovali, že využijí proti svému vyřazení všech opravných prostředků.

Modernizace úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. V plánu je rovněž modernizace dálničních úseků Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.

Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku Hvězdonice - Ostředek odhadovalo ŘSD při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.

Autor: ČTK

9.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Havárie ultralightu. Ilustrační foto:
AKTUALIZUJEME

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Pohoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Záludná Paříž. Je Roland Garros nejtěžší grandslam?

Každý grandslam bývá spojován s nějakým tím „nej", které si pečlivě hýčká a žárlivě střeží. Wimbledon je ze čtyř tenisových veleturnajů nejstarší a nejtradičnější. US Open nabízí nejvyšší prize money. Australian Open má zase pověst toho nejpohodovějšího grandslamu. A co aktuálně probíhající French Open? V čem vyniká nad konkurenty?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies