VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jan Kubiš: Stabilizovat ředitelství silnic bude obtížné

Praha - Obnovit fungování Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude pro nového ministra dopravy velice obtížný úkol. V organizaci po řadě personálních čistek panuje atmosféra strachu a vedení se bojí přijmout jakákoliv rozhodnutí. To je mimochodem důvod, proč se nevypisují významné zakázky a chod organizace je už několik měsíců paralizovaný, řekl bývalý ředitel ŘSD Jan Kubiš.

19.11.2014
SDÍLEJ:

Jan Kubiš.Foto: Deník/Martin Divíšek

Kubiše na ředitelství silnic přivedl odstupující ministr dopravy Antonín Prachař letos v dubnu a ve funkci strávil čtyři měsíce. Poté rezignoval. "Byli jsme domluveni, že oficiálně uvedeme, že z funkce odstupuji dobrovolně. Kdybych to ale odmítl, byl bych odvolán," uvedl Kubiš. Popřel tak původní informace o tom, že by funkci opustil proto, že nezvládl plnit úkoly zadané ministrem. Konkrétní důvod, proč na jeho odchod ministr tlačil, se prý nikdy nedozvěděl.

Podobným způsobem podle něj exministr zasahoval i do personálních záležitostí státní organizace, kdy požadoval výměnu manažerů mnohdy na základě anonymních dopisů. Prachař se k odvolání Kubiše vyjádřit nechtěl.

Zajištění personální stabilizace ředitelství silnic, kterým ročně protečou desítky miliard korun, je prioritou, kterou po novém šéfovi resortu Danu Ťokovi požaduje premiér Bohuslav Sobotka. Podle šéfa odborů na ŘSD Karla Skoupila přišli koncem ledna manažeři dosazení hnutím ANO na ředitelství silnic s představou, že jde o totálně zkorumpovanou a nepracující organizaci, což ale podle něj pravda nebyla, a začali s rozsáhlými čistkami zasahujícími kromě špiček vedení až ke střednímu managementu.

Personální genocida

Odbory situaci v ŘSD přirovnaly k personální genocidě a pro zajištění stability se obrátily na šéfa ANO Andreje Babiše. Nekompetentnost řady personálních změn dokládá například bleskové odvolání řady výkonných ředitelů po příchodu nového managementu. "Došlo ke takové směšné situaci, kdy odvolali z funkce ředitele úseku provozovatele elektronického mýta ( Václava Nestrašila) a pak mu za hodinu volali zpátky, aby se nezlobil, že to byl omyl," uvedl Skoupil. Podle něj za změnami stály tlaky z ministerstva dopravy.

"Neustálé tlaky na odvolání a prověřování konkrétních pracovníků na ředitelství silnic dospěly do situace, kdy řešení personálních otázek zabralo většinu mé pracovní doby," potvrdil Kubiš. Z lidí, jejichž odchod ministr prosazoval, uvedl například ředitele finančního úseku Libora Tejnila. Ten ale nakonec po Kubišově odchodu ŘSD opustil sám, což zdůvodnil příliš častými reorganizacemi ve společnosti.

Autor: ČTK

19.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies