Téměř 60 procent lidí ho spojuje s nadcházejícím obdobím velikonočních svátků, 86 procent Čechů připouští, že se jich jarní úklid přímo týká. S domácím pracemi při této příležitosti pomáhá 52 procent mužů. Vyplývá to z internetového výzkumu, který uspořádal výrobce čistících prostředků Unilever. Zájem o čisticí prostředky přitom postupně roste, loni byly prodeje v České republice vyšší o 3,3 procenta.

„Trendem posledních let jsou čisticí prostředky ve formě sprejů. V minulém roce jejich prodeje v ČR rostly o patnáct procent. Češi jich loni spotřebovali 1,7 mil. litrů v celkové hodnotě 1 miliardy a 831 milionu korun,“ uvedla Andrea Jandová, mluvčí Unilever ČR.

Lidé přitom stále častěji dávají přednost co nejrychlejšímu úklidu. „Spotřebitel chce čím dál tím méně svého volného času trávit úklidem. Proto upřednostňuje přípravky poskytující rychlý a efektivní účinek a snadnou aplikaci, aby svůj volný čas mohl věnovat rodině a svým zálibám,“ řekl Petr Hantych, vedoucí oddělení průzkumu trhu společnosti Unilever.

Společnost je jedním z největších světových dodavatelů rychloobrátkového zboží se silnými kořeny ve více než 100 zemích světa. Unilever působí i v České republice, kde zaměstnává přibližně 1100 zaměstnanců.