VYBERTE SI REGION

Jiný kraj, jiné zvyky při používání telefonů

Praha - Chytré telefony jsou na trhu jen několik let, ale už si našly věrné uživatele. Dynamický růst využívání zařízení s Androidem je zjevný i na českém trhu. Vlastní je téměř tři čtvrtiny majitelů chytrých telefonů.

18.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Štěrba Martin

A jak jejich používání ovlivňuje život lidí v jednotlivých krajích a které aplikace lidé nejčastěji využívají? Tyto otázky byly předmětem specializovaného průzkumu společnosti Millward Brown ve spolupráci s českým Googlem.

Mapy jednoznačně vedou v oblibě

Ukázalo se, že vůbec nejoblíbenější jsou mapové mobilní aplikace. Využívají je téměř tři čtvrtiny majitelů chytrých telefonů. V kurzu je také elektronická pošta, hraní her, předpověď počasí a připojení k sociálním sítím.

Ve všech krajích je pak oblíbená aplikace pro Gmail a obsahová služba Google Play. Ve většině kategorií patří prvenství Pražanům, ale společným rysem je, že ve všech krajích lidé rádi využívají služby poskytované zdarma. Týká se to zejména poslouchání hudby či rádia nebo sledování videoklipů.

Do postele jdeme i s mobilem

Větší rozdíly jsou u elektronických knih a sledování televizního vysílání online, kde jednoznačně vedou uživatelé z Prahy. Obyvatelé Moravy jsou zase aktivnější ve stahování a hraní her.

U placeného obsahu je situace podobná. Pražané si více než obyvatelé dalších krajů kupují elektronické knížky i časopisy a bez problémů platí také za sledování seriálů nebo filmů.

Zajímá vás, kde a při jaké příležitosti lidé využívají chytrý telefon nejčastěji? Odpověď je nasnadě: v dopravních prostředcích, ale mnozí i v práci. Oblíbeným místem používání telefonu je i postel, a to bez výrazného geografického odlišení.

Vybrané regionální zajímavosti

Praha

- Nejvíce fanoušků mapových, e-mailových a hudebních aplikací. Mobil se častěji využívá při čekání na městskou hromadní dopravu.

Středočeský kraj

- Nejméně uživatelů využívajících mobilní video aplikace.

Jihočeský kraj

- Nejvíce fanoušků YouTube.

Plzeňský kraj

- Nejvíce uživatelů bankovnictví a herních aplikací.

Karlovarský kraj

- Nejvíce uživatelů se zájmem o mobilní vyhledávání a využití telefonu v práci.

Ústecký kraj

- Nejméně uživatelů se zájmem o počasí. Podprůměrné využívání spektra aplikací.

Liberecký kraj

- Nejvíce fanoušků systému Android a služby Google Play. Nejvíce fanoušků map.

Královéhradecký kraj

- Nejvíce fanoušků jízdních řádů. Je zde nejméně uživatelů zajímajících se o e-mail a mapy.

Pardubický kraj

- Nejvíce fanoušků sociálních sítí s připojením přes mobil.

Kraj Vysočina

- Využívání vůbec nejširšího spektra mobilních aplikací. Jediný kraj, kde vede zájem o počasí; jinde jsou to jednoznačně mapy.

Jihomoravský kraj

- Všechny kategorie aplikací se zde využívají pouze průměrně.

Olomoucký kraj

- Vůbec nejméně uživatelů mobilního bankovnictví. Nadprůměrný zájem o mapy.

Zlínský kraj

- Nejméně zájemců o vyhledávání hesel na internetu.

Moravskoslezský kraj

- Průměrné využití všech kategorií aplikací. Nejoblíbenější jsou mapové.

LUCIE BÍLKOVÁ

Autor: Redakce

18.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies