VYBERTE SI REGION

Jízdenky na vlak se kupují stále více přes internet

Ostrava - Popularita elektronické peněženky na In-kartě, jako platebního prostředku při nákupu jízdních dokladů, neustále roste. Vyplývá to z údajů Českých drah za prvních sedm měsíců roku.

11.8.2009 3
SDÍLEJ:

Nádraží ČSD ve Starém Městě.Foto: DENÍK/Michal Červinka

„Zatímco loni od ledna do července jsme tímto způsobem prodali v Moravskoslezském kraji necelých osmnáct tisíc jízdenek, letos to bylo za stejné období už více než sedmdesát tisíc jízdenek,“ říká Miroslav Klich, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah (ČD) v Ostravě.

Ve stejném období podle Klicha vzrostl i celkový prodej jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních) uhrazených platebními kartami ze zhruba devadesáti tisíc jízdenek na 105 tisíc. Celkově se tak navýšil bezhotovostní prodej jízdenek v Moravskoslezském kraji o bezmála osmašedesát tisíc jízdenek.

Cestující Českých drah stále více využívají bezhotovostní způsob nákupu jízdních dokladů pomocí elektronické peněženky na In-kartě nebo platebních karet. Prostřednictvím platebních karet nebo elektronické peněženky nakoupili za prvních sedm měsíců letošního roku zákazníci ČD v celé ČR více než 840 tisíc jízdních dokladů.

„Důvodem je zavedení nového věrnostního programu ČD v závěru loňského roku, rozšíření sítě automatů nové generace a také jednotlivých typů jízdních dokladů, které tyto automaty umožňují vydat. Rostoucí trend je patrný také v případě použití platebních karet. V meziročním srovnání vzrostl nákupů jízdenek zaplacených platebními kartami ze 440 tisíc na 480 tisíc jízdenek. Je to způsobeno určitě i tím, že České dráhy rozšířily síť automatů nové generace, u kterých je zároveň širší portfolio prodávaných nabídek. Na sklonku loňského roku České dráhy zavedly také nový věrnostní program. V jeho rámci zákazníci, kteří platí většinu vnitrostátních jízdenek a místenek pomocí elektronické peněženky, získají na konci příslušného měsíce část peněz zpět,“ vysvětlila regionální mluvčí ČD Kateřina Šubová.

A v neposlední řadě je podle zástupců ČD třeba za rostoucím zájmem o bezhotovostní nákup jízdenek vidět také rozšíření sítě čteček na In-karty. „Do června byly čtečkami vybaveny zhruba dvě stovky stanic. Od července mohou cestující zaplatit elektronickými penězi na In-kartě prakticky v každé stanici ČD s elektronickým výdejem jízdenek. Těch je kolem devíti set,“ upřesňuje Dagmar Holadová, ředitelka odboru informatiky ČD.

Letos v červnu zahájily České dráhy také instalaci prodejních automatů jízdenek přijímajících platební karty. První automat byl nainstalován koncem června na pražském hlavním nádraží, koncem srpna by měl už být i ve stanici Ostrava hlavní nádraží.

Autor: Břetislav Lapisz

11.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

AKTUALIZOVÁNO

V kauze Key Investments soud uložil tři až pět let vězení

Praha - Bývalí členové představenstva společnosti Key Investments (KI) mají jít na tři až pět let do vězení za pochybné spravování peněz klientů firmy, při němž vznikla škoda nejméně 873,7 milionu korun. Rozhodl o tom dnes pražský městský soud. Rozsudek není pravomocný, lze se proti němu odvolat.

Tejc se nechce vracet k chybám, ČSSD nabídne programové priority

Praha - Kandidát na prvního místopředsedu ČSSD Jeroným Tejc na sobotním jednání širšího vedení strany v Praze představí konkrétní návrhy programových priorit. Řekl to dnes v Poslanecké sněmovně. V projevu se nechce příliš vracet k chybám, které podle něj strana udělala v krajských a senátních volbách, ale hledat cestu, jak zatraktivnit značku ČSSD a stranu zlepšit a modernizovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies