„V rámci integrace dopravy budeme muset přizpůsobit tarifní model. Za několik málo let jsme se dostali za hranice města,“ řekl Pelikán.

Linky městské hromadné dopravy jezdí na hranici Hradce Králové a na druhou stranu například do Dříteče. Autobusy vozí cestující do Sezemic, Mikulovic, Dašic či Úhřetické Lhoty.

„Dostáváme se do disproporce, trasy jsou poměrně dlouhé, jezdíme za méně peněz než meziměstská doprava,“ řekl Pelikán.

Výhodnější jsou časové jízdenky a elektronická karta

O kolik jízdné zdraží, zatím není přesně stanoveno. Vedení podniku připraví nový ceník v prvním čtvrtletí a musí jej schválit představenstvo, tedy rada města. Na ztrátový provoz přispívají Pardubice, další obce i kraj. „Obecně tato služba vždycky bude ztrátová,“ konstatoval Pelikán.

Papírové jízdenky v běžném pásmu stojí 13 korun, do vzdálenějších oblastí zatím cestující platí o tři koruny víc. Výhodnější jsou časové jízdenky a také elektronická karta, které vlastní už desetitisíce lidí. V poslední době cestující dávají právě přednost čerpání kreditu z elektronické peněženky, pokud vědí, že nejezdí pravidelně a časová jízdenka by se jim tolik nevyplatila.