Vyšší spotřebu české produkce míní úřad podpořit marketingovou kampaní, do které chystá investovat 50 až 60 milionů korun a jež potrvá od poloviny října do konce letošního roku. V principu půjde o spotřebitelskou soutěž, jejíž účastníci budou zasílat vystřižená loga kvalitativních značek, jako jsou například Klasa, Regionální potravina a další, z obalů potravin na adresu Státního intervenčního fondu.

Kromě vyššího prodeje českých výrobků Jurečka jednal 
s obchodními řetězci i o tom, jak snížit plýtvání s potravinami. „Potřebujeme nastavit efektivní proces distribuce potravin, zejména pokud jde o potraviny s blížícím se koncem data použitelnosti a data minimální trvanlivosti," doplnil ministr.

Už minulý týden jednal se zástupci potravinových bank, kde by tyto potraviny mohly skončit. Dosud je ovšem systém nastaven tak, že pokud se obchodník rozhodne darovat do banky potraviny, musí 
z nich zaplatit DPH. Pro obchodníky je proto výhodnější potraviny zlikvidovat a odepsat z nákladů.

Ročně se v Evropské unii vyhodí 90 milionů tun potravin, na jednoho obyvatele tedy připadne 180 kilogramů potravin za rok.