VYBRAT REGION
Zavřít mapu

K zákazníkům budeme milejší, slibují aerolinky Ryanair

Dublin – Irská letecká společnost Ryanair dnes představila novou strategii, která má tomuto největšímu nízkonákladovému leteckému přepravci v Evropě pomoci odlákat další zákazníky dražší konkurenci. Ryanair ale také mimo jiné slíbil, že opustí kulturu „přísného" chování k zákazníkům a jeho zaměstnanci se nyní začnou chovat mile. Je to vůbec poprvé, co firma přiznala, že její chování k zákazníkům by se mohlo stát problémem.

20.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

„Měli bychom se snažit omezit věci, které zbytečně lidi štvou," prohlásil na valné hromadě akcionářů aerolinek generální ředitel Michael O'Leary, jehož citovala agentura Reuters. Odpovídal tak některým akcionářům, kteří si stěžovali, že zákaznické služby mají negativní dopady na tržby.

Hlasování čtenářů britského spotřebitelského časopisu Which? označilo tento týden Ryanair za nejhorší ze 100 značek, které působí na britském trhu.

Firma dnes přislíbila, že bude shovívavější při pokutování zákazníků za nadměrnou velikost zavazadla a přepracuje i způsob komunikace. Mimo jiné zmodernizuje internetové stránky, zřídí nový tým, který bude odpovídat na e-maily, a přestane pokutovat zákazníky, kteří budou mít příruční zavadla přesahující maximální velikost pouze o milimetry.

Růst firmy omezuje její pověstné špatné zacházení se zákazníky, stěžují si akcionáři

Posedlost Ryanairu nízkými náklady firmě umožnila stát se jednou z největších aerolinek na světě. Loni společnost přepravila na mezinárodních pravidelných letech více cestujících, než jakékoli jiné aerolinky. Akcionáři si ale stěžují, že další růst firmy omezuje její pověstné špatné zacházení se zákazníky.

„Viděl jsem lidi, kteří plakali u nástupních bran," řekl jeden ze soukromých akcionářů Owen O'Reilly. „Prostě je tam něco špatně a je to třeba řešit," dodal.

Ředitel Ryanairu O'Leary se léta posmíval stížnostem na zákaznický servis a upozorňoval na statistiky o růstu příjmů a včasných odletech. Teď ale přiznal, že konkurenti, například easyJet, založili strategii vztahu s veřejností na tom, že jejich zákaznický servis je považován za lepší, než servis Ryanairu. O'Leary však popřel, že současná změna kultury aerolinek je reakcí na konkurenční tlak.

Další ranou pro pověst firmy byly dnešní titulky listu Ireland's Daily Mail. List upozornil na případ jednoho chirurga z Dublinu, který musel zaplatit 188 eur (zhruba 4850 Kč) za to, že si potřeboval změnit dobu letu den poté, co celá jeho rodina zahynula při požáru v Anglii.

Autor: ČTK

20.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

Úřady pozastavily činnost jehovistům v Rusku, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost náboženské společnosti Svědkové Jehovovi v celé zemi a požádalo soud, aby zakázal tuto organizaci jako extremistickou. Oznámila to ruská média. Nejvyšší soud má přijmout konečné rozhodnutí o zákazu 5. dubna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies