VYBERTE SI REGION

Stavebnici Kaipanu nestačí ani vyrábět

SMRŽOVKA - Zájem zdaleka převyšuje poptávku. Češi si prostě rádi hrají.

2.8.2007
SDÍLEJ:

KAŽDÝ SE ZA NÍM OTOČÍ. Všichni, které mechanik Tomáš Kemr na krátké převáděcí jízdě v okolí Smržovky mimul, se za červeným Kaipanem otočili.Foto: DENÍK/Lenka Střihavková

Největší automobilka s výhradně českým kapitálem má sídlo na Smržovce. Vyrábí hotová vozidla Kaipan, ale také přestavby vozů Škoda Favorit na úhledné roadstery.

„Vozidlo ze Smržovky může zákazník dostat ve smontovaném stavu, větší zájem je však o stavebnice. Češi jsou velmi hraví,“ podotkl Michal Hradský, majitel smržovské firmy, který se do našeho regionu přestěhoval i s hrstkou věrných kolegů z Prahy.

Kaipan už má několik modelů vozů. Tím posledním je Kaipan 14. Stejně jako jeho předchůdci je i toto vozidlo beze střechy a jeho design splňuje požadavky klasického sporťáku, z něhož je znát nepatrná inspirace vozem Lotus. Právě u Kaipanu 14 se jedná vlastně o přestavbu Favorita, kde jsou kromě karoserie ostatní díly převzaty z původního vozu např. motor, převodovka, nápravy, brzdy, řízení, atd. Úplně zjednodušeně řečeno – starý Favorit dostane novou karoserii sestávající ze svařovaného trubkového rámu a laminátového krytu.

Pokud se zákazník rozhodne zakoupit si stavebnici a vůz si dle návodu dodavatele postaví, musí zajet do Smržovky. Podomácku sestavený automobil technici odborně prohlédnou, zda kutil někde neudělal chybu. Poté mu přestavbu zapíší do velkého technického průkazu. Odborní mechanici dokáží zákazníkům poradit i při koupi favoritu, který má být přestavěn či pomohou s repasí některých dílů.

Majitel automobilky Michal Hradský vsází na pracovitý tým ochotných lidí, které na druhou stranu dokáže náležitě odměnit. „Zatím děláme na jednu směnu. Máme dostatek prostor pro zvýšení výroby a další pracovníky, ale o dvousměnném provozu neuvažujeme,“ dodal Hradský.

Záměry do budoucna a směr vývoje firma Kaipan z pochopitelných důvodů tají. Majitel však potvrdil, že se automobiloví fandové mohou těšit na další modely, které smržovští chystají.

Smržovská automobilka má prozatím na půl roku dopředu vyprodáno. Vedle Čechů mají zákazníky ze Srbska, Holandska či Německa.

2.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies