VYBERTE SI REGION

Kam na dovolenou? U Čechů posiluje Evropa

Praha /INFOGRAFIKA/ – Aby se člověk obával vystrčit nos za české hranice, řekne si leckdo po vražedných útocích teroristických skupin v oblíbených turistických destinacích v posledních měsících. Odborníci ale nepředpokládají, že by Češi odkládali svoje pasy a na cestování do zahraničí zanevřeli. Akorát poupraví svůj itinerář.

19.1.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: GoDominicanRepublic.cz

„Chuť cestovat do zahraničí mezi českými turisty stále je, poptávka se však orientuje spíše na evropské destinace," uvedla výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková. Lidé tak zamíří do oblíbených letovisek v Chorvatsku, Itálii, Řecku nebo Španělsku. Oblibu si získávají i pobyty v Maďarsku, na Slovensku a v Rakousku, kam jezdí především na wellness pobyty.

Mnozí turisté budou brát také v úvahu migrační vlnu. „Lze očekávat ústup zemí, jako je Turecko nebo některé řecké ostrovy," upřesnil ředitel agentury World Trend Aleš Krejčí, který naopak očekává, že Češi v mnohem větší míře zavítají do Bulharska a zejména do Španělska, místo do dosud oblíbených zemí v arabském a islámském světě.

Poraženým se tak pomalu stává Tunisko, které loni navštívilo pouze 40 tisíc Čechů, což je podle Petříčkové o polovinu méně než v roce 2014. Otazníky visí nad Egyptem, který i loni patřil mezi Čechy k oblíbeným cílům. Jenomže ozbrojenci před dvěma týdny udeřili v silně střežené Hurghadě, což důvěrou Čechů mohlo otřást.

Bezpečné destinace

Možná se to bude zdát poněkud zvláštní, ale Krejčí předpokládá, že z úbytku zájmu o Egypt a Tunis by mohl profitovat Karibik. Není to úplně scestné, protože v poslední době letecké společnosti nabízejí do této oblasti letenky za velice solidní cenu. Například do Dominikánské republiky je možné se dostat i do deseti tisíc korun.

Z podobného důvodu zůstanou oblíbené i země jižní a jihovýchodní Asie, jako jsou například buddhistické Thajsko nebo Kambodža. Letenky zlevňuje klesající cena ropy. „Například ceny letenek do Thajska, Vietnamu, Číny a dalších asijských destinací budou letos nejnižší za posledních deset let. Zatímco v roce 1995 stála běžná letenka do Bangkoku 22 tisíc korun, v roce 2016 ji lidé pořídí za 12 tisíc a někdy ještě levněji," přiblížil ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal.

V dohledné době by mohla získat ještě výrazněji na oblibě Indie, protože se mluví o zrušení vízové povinnosti pro Čechy. Navíc od podzimu by tam měl přímo z Prahy létat přední indický dopravce Jet Airways.

Spousta lidí ale i přesto nikam nepojede a bude trávit dovolenou v Česku. „Zájem o dovolenou v tuzemsku vzrostl loni v létě u cestovních kanceláří o 15 procent, vysoký zájem o domácí dovolenou předpokládáme i v letošní sezoně," upřesnila Petříčková. Ostatně Česko patří mezi oblíbené turistické destinace i mezi zahraničními turisty. Navíc je desátou nejbezpečnější zemí světa.

Kde si dát pozor a kde bude v bezpečí?

Autor: Vilém Janouš

19.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Muž z Olomouce jezdil 27 let na padělaný řidičák. Odhalen byl až nyní

Sedmadvacet let jezdil s padělaným řidičským průkazem devětačtyřicetiletý muž z Olomouce. Doklady jiného člověka našel v roce 1989 a přizpůsobil je svým osobním údajům. Zkoušky v autoškole přitom sám nikdy nesložil.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies