Na konci května firma skoupila kamionovou společnost JTS Tanscentrum a ve středu manažeři CS Cargo oznámili, že získali stoprocentní podíl v polské společnosti TSL Unitrans, která je dominantním přepravcem zboží v jižní části Polska.

Ceny obou transakcí nebyly nezveřejněny. V případě nákupu české společnosti ale celou věc musí dodatečně posoudit antimonopolní úřad. Jisté však je, že po začlenění dvou nových firem společnost CS Cargo výrazně posílí na středoevropském trhu s přepravou zboží.

„Dále posilujeme naši dominantní pozici na českém trhu. S ohledem na současný razantní růst cen nafty jsou pouze velké společnosti jako je ta naše schopny tento tlak ustát bez výraznějších ztrát,“ myslí si šéf představenstva CS Cargo Tomáš Faller.

Nákupem polské společnosti se pro největšího tuzemského přepravce otevřela průmyslová oblast Slezska, kde nyní operují mimo jiné továrna na vozy Hyudai v Nošovicích a sesterská automobilka Kia ve slovenské Žilině. Pro největšího českého dopravce se tak naskýtá možnost pro přepravu samotných aut či náhradních dílů.

„Konkrétně v Polsku se chceme během následujících tří let dostat mezi vybranou společnost pěti největších společností v logistickém odvětví. Akvizice společnosti TSL Unitrans je prvním krokem vedoucím k dosažení tohoto cíle,“ dodal Faller. Skupina CS Cargo, jež vznikla v roce 1995, kontinuálně zvyšuje svůj roční obrat, který v roce 2007 dosáhl téměř 4,3 miliardy korun. V pozadí skupiny stojí například podnikatelé Roman Šmidberský, Marek Lehečka či Petr Zveřinský. Téměř třetinový podíl v ní drží i bankovní skupina UniCredi Group.