VYBERTE SI REGION

Pro kamiony bude platit páteční zákaz jízdy

Praha - Z českých silnic nejspíš už zanedlouho zmizí v pátek odpoledne kamionová doprava. Ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS) se na tom ve středu shodl s ministrem životního prostředí Martinem Bursíkem (SZ).

5.3.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Dosud platil páteční zákaz jenom o prázdninách a ministerstvo dopravy se k jeho rozšíření stavělo velmi rezervovaně, nakonec ale svůj postoj přehodnotilo.

„Potvrzuji, že elementární dohodu máme a na právní úpravě pracujeme. Musíme ale ještě vyřešit různé podmínky a výjimky,“ potvrdil Deníku Řebíček.

V Česku zatím platí zákaz jízd kamionů v neděli od 13 do 22 hodin. V době prázdnin se pak k tomuto zákazu přidává i pátek od 17 do 21 hodin a sobotní zákaz od 7 do 13 hodin. Nový celoroční zákaz jízd v pátek by byl platný v časovém rozmezí od 15 do 20 hodin.

Takový návrh ale ostře odmítají zástupci autodopravců. Podle nich jde o nesystémové řešení, které není nikde v okolních státech a tudíž při vyhlášení v Česku způsobí velké zácpy. „Velmi nás jednostranný krok pana ministra překvapil, protože celý minulý rok jsme problematiku řešili v pracovní skupině s ministerstvem a mnoho odborníků zákaz jízdy nedoporučovalo,“ řekl Deníku generální tajemník sdružení autodopravců ČESMAD Martin Špryňar.

Podle něj páteční zákaz jízd kamionů paradoxně dopravu v Česku udělá ještě méně bezpečnou, protože při nedostatku odstavných parkovišť budou kamiony blokovat různé vedlejší cesty. Autodopravci odhadují také velké ekonomické škody, jelikož firmy mnohde nemají dostatečné skladovací prostory a zásobují se průběžně. „ Například Škoda Auto už vyčíslila svoji ztrátu při zavedení pátečního zákazu na více než miliardu korun.

Chybí jim dostatečné skladovací prostory,“ dodal Špryňar. Zástupci Strany zelených i ekologických organizací ovšem už dříve takové domněnky odmítly s tím, že firmy si mají lépe naplánovat logistiku zásobování.

Autor: Jan Klička

5.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies