VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Klienti Parkam Holidays se chtějí soudit o náhradu škody

Praha - Spor o odškodnění pro klienty zkrachovalých cestovních kanceláří možná míří před soud. Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK ČR) eviduje na 52 poškozených, kterým po krachu kanceláře I.Parkam Holidays nevyplatila pojišťovna Generali celou částku.

11.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Zhruba deset z nich podepsalo mandátní smlouvu o právním zastupování v této věci, řekla Klára Havlíčková z advokátní kanceláře Holubová-advokáti, která se případem zabývá. Generali se hájí tím, že cestovní kancelář byla pojištěna na nižší částku, než bylo potřeba pro vyplacení poškozených.

Číslo 52 udává počet cestovních smluv, poškozených lidí je tak daleko více, uvedl tajemník ACK ČR Michal Veber. Na jednu smlouvu totiž mohou cestovat celé rodiny. V jednom případě asociace eviduje smlouvu, kdy zájezd koupila firma svým zaměstnancům. Ne všichni se ale k žalobě nutně připojí, dodal.

„V příštím týdnu začnu činit první kroky nejdříve ve vztahu ke Generali, a potom následně směrem k soudu,“ uvedla Havlíčková. Dodala, že jako první krok přichází v úvahu opětovné oslovení pojišťovny s nabídkou dohody, a teprve potom přijde na řadu samotná žaloba. Podmínky, za kterých by od žaloby byla ochotná upustit, nicméně nesdělila; za každého klienta bude jednat samostatně.

Generali se podle mluvčího Jiřího Cívky bude k případnému soudnímu sporu vyjadřovat teprve poté, co ji osloví advokátní kancelář. S oprávněnými nároky na úhradu škody se k pojišťovně přihlásilo zhruba 500 žadatelů s cestovními smlouvami u Parkam Holidays. Celý spor odstartoval loňský krach této cestovní kanceláře, jejímž klientům pojišťovna Generali uhradila pouze 58 procent částky, za kterou si u cestovní kanceláře nakoupili zájezdy. Za nedostatečně vysoké pojištění, které nepokrývá všechny škody způsobené zákazníkům, je podle pojišťovny zodpovědná výhradně cestovní kancelář.

S tím ale nesouhlasí ministerstvo pro místní rozvoj, které si k této otázce nechalo vypracovat odbornou právní analýzu. Z té vyplývá, že klienti cestovních kanceláří musí být pro případ úpadku chráněni dostatečně, tedy že jim musí být vyplacena částka zaplacená cestovní kanceláři v plném rozsahu. To se podle MMR týká i sporu Generali a klientů Parkam Holidays, kde prý pojišťovna pravděpodobně chybně stanovila pojistnou částku a nedostála tím své úlohy odborného garanta pojistné smlouvy. Konečné slovo v tomto případu ale bude záviset na rozhodnutí soudu, dodala mluvčí úřadu Jana Jabůrková.

Autor: ČTK

11.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
2 20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Právník Pavel Franc
4

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies