VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kofola koupila síť fresh barů Mangaloo, stala se lídrem na trhu

Praha - Výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil společnost Mangaloo, která v 17 barech nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, saláty či polévky. Díky akvizici má Kofola již celkem 37 takzvaných fresh barů a stala se v této rostoucí kategorii jedničkou na trhu. Obě firmy dnes akvizici oznámily na tiskové konferenci. Částku obchodní transakce nechtějí zveřejňovat. Již na konci roku 2012 Kofola koupila síť fresh barů UGO. Pod značku UGO má do budoucna přejít i síť Mangaloo.

20.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Prodeje krabicových džusů vyráběných převážně z koncentrátu v Česku v posledních letech výrazně klesají, naopak trh s čerstvými šťávami rychle roste. Podle šéfa Kofoly Jannise Samarase je v současné době v Česku přibližně stovka specializovaných prodejen nabízejících nápoje z čerstvého ovoce a zeleniny. Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně.

Společnost Mangaloo založili v roce 2006 podnikatelé Michal Kreuter a Martin Cepr. Za posledních šest let síť více než zdvojnásobila počet svých poboček z osmi na 17. Pět barů funguje na bázi franšízy. V loňském roce firma otevřela tři nové bary, kde si zákazníci mohou objednat kromě nápojů také saláty a polévky. Obrat firmy se blíží hranici 100 milionů korun. Mangaloo nyní provozuje pobočky v Praze, Plzni, Opavě, Hradci Králové a Pardubicích.

„Jak je vidět z čísel, síť Mangaloo velmi rychle roste, a proto potřebuje opravdu silného partnera," uvedl Kreuter. Síť podle něj získá díky marketingovým a distribučním možnostem Kofoly potenciál k dalšímu růstu.

Kofola již v minulosti džusy vyráběla, ale přestala s tím, protože se firmě tato kategorie nealkoholických nápojů nezdála dost atraktivní, poznamenal Samaras. Značky džusů je podle něj na rozdíl od jiných kategorií nealka velmi těžké profilovat. Jejich prodeje v Česku v posledních třech letech klesly zhruba o třicet procent.

Krátce po získání 75 procent společnosti UGO začala Kofola pod stejnojmennou značkou vyrábět vlastní čerstvé ovocné a zeleninové šťávy. Nápoje v malých lahvičkách jsou upraveny za pomocí zvláštní technologie vysokého tlaku. Ta jim umožní uchovat trvanlivost šťávy po dobu tří až čtyř týdnů.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je součástí skupiny Kofola, jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Skupina má na čtyřech zemích celkem sedm výrobních závodů. Zaměstnává celkem 2200 lidí. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Loni v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.

Autor: ČTK

20.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
3 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Ohnivé peklo v Pákistánu, nejméně 120 lidí uhořelo po vzplanutí cisterny

/VIDEO/ K tragédii došlo v Pákistánu, kde se převrátila cisterna s palivem. Následně ji zachvátil požár, který se rychle rozšířil na okolní automobily a motorky. Podle posledních informací na místě zemřelo nejméně 125 lidí. Další desítky byly s vážnými popáleninami převezeny do nemocnic. Podle záchranářů tak mohou počty obětí nadále stoupat.

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Horké a dusné počasí se podepisuje i na zdravotním stavu lidí. Dopad horkých dnů na lidský organismus zaznamenávají hlavně kardiaci a "plicaři".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies