VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolínská automobilka TPCA letos plánuje růst, vyrobí 200 tisíc aut

Brno - Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën z Ovčár u Kolína letos plánuje vyrobit kolem 200.000 aut. Znamená to růst o osm procent oproti loňskému roku, kdy vyrobila 185.000 aut. Vyplývá to z informací, které dnes na konferenci Očekávaný vývoj automobilového průmyslu v ČR a střední Evropě v Brně řekl generální manažer výroby karoserií TPCA Pavel Hortlík. Hyundai stejně jako loni vyrobí 300.000 vozů, což je kapacita nošovického závodu.

22.10.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Petřík

TPCA je nadále silně proexportní. Většina jejích aut směřuje do zemí západní a jižní Evropy, zhruba polovina do Velké Británie a Nizozemí. "Věřím, že v příštím roce nějaké vozy přidáme, závisí to ale na trhu," uvedl Hortlík. Firma pracuje na tři směny šest dní v týdnu. Kapacita závodu se tak zvýšila na 300.000 vozů ročně. Hortlík uvedl, že segment minivozů dosáhl už zřejmě svého dna. TPCA na něm v Evropě drží zhruba pětinový podíl. Hortlík dnes uvedl, že firma ještě může v závislosti na poptávce zrychlit výrobu na lince.

Podle Hortlíka roste na trhu konkurence a mezi odběrateli je tlak na nízkou cenu. Kolínská automobilka TPCA letos v květnu zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Modernizace závodu pro výrobu nových modelů si vyžádala investice přes šest miliard korun a očekávaný růst výroby přinese 700 nových pracovních míst.

První generace vozů se v TPCA vyráběla od roku 2005. Nová miniauta jsou k dostání ve tří a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. Modely jsou podle firmy složitější a přinášejí nové technologie do výroby.

Nová generace modelů měla světovou premiéru na březnovém ženevském autosalonu. V dubnu byla v kolínské továrně ukončena výroba staré generace, následovala přestavba výrobní linky a zkušební produkce nových modelů. Automobilka pro nové modely inovovala přes 80 procent součástek, ve srovnání s předchozí generací narostl o desetinu počet modifikací dílů, které lze do modelu namontovat.
V japonsko-francouzské automobilce TPCA pracuje 3700 lidí. V Ovčárech u Kolína vyrábí mini vozy od roku 2005. Od té doby do loňska dodala na trh 2,33 milionu aut, z toho 765.862 vozů Toyotu Aygo, 799.033 Peugeot 107 a 764.289 Citroën C1.

Hyudai chce letos vyrobit kolem 300.000 aut

Nošovická automobilka Hyudai chce letos stejně jako v loňském roce vyrobit kolem 300.000 aut, což je kapacita nošovického závodu. "Výrobu nemáme možnost navyšovat," uvedl dnes v Brně ředitel vnějších vztahů automobilky Petr Vaněk. Podle něj jsou rozdíly ve výrobě v jednotlivých letech dané jen odlišným počtem pracovních dní. Firma vozy exportuje zejména do Německa, Velké Británie nebo Ruska. ČR je v odbytu vozů značky na desátém místě. V minulosti závod díky odbytovým problémůn v Evropě dodával více do exotických zemí, mateřská korejská firma tam nošovickému podniku uvolnila odbytové kapacity. "Tyto exotické destinace budeme nyní opouštět," uvedl Vaněk. Firma plánuje novinky. Životní cyklus modelů je podle Vaňka čtyři až pět let.

Škody Auto se má dostat až na 1,5 milionů vozů ročně

Lukáš Folbrecht ze Škody Auto dnes v Brně zopakoval, že automobilka chce do roku 2018 zdvojnásobit produkci oproti číslům z roku 2010. Má se dostat až na 1,5 milionů vozů ročně. "Klíčovými růstovými trhy jsou Čína, velký potenciál skýtá Indie a také východní Evropa a Rusko," uvedl Folbrecht. Také Škoda modernizuje svoje modely, všechny řady chce obnovit do roku 2015.

Podle prezidenta Sdružení automobilového průmyslu Martina Jahna tuzemské automobilky letos vykážou rekordní produkci nejméně 1,2 milionu osobních aut, což je přes šest procent více než loni. Česko tak poroste rychleji než evropský trh. Stejným tempem nebo ještě rychleji porostou i tuzemští dodavatelé dílů. V Brně dnes Jahn uvedl, že jedním z důvodů růstu je i fakt, že tuzemské firmy spustily výrobu nových modelů, což se projeví patrně i v příštím roce dalším růstem.

Autor: ČTK

22.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
3 10

Sociální demokraty táhnou dolů vlastní kostlivci

Severní Korea odpálila další raketu.
27

Severní Korea odpálila další balistickou střelu, Japonsko protestuje

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, tvrdí NKÚ

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015 investice do zlepšení sportovišť netransparentně. Rozdělené dotace navíc resort málo kontroloval. V dnes zveřejněné zprávě to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Podle ministerstva jsou zjištěné problémy důsledkem špatně nastavených pravidel pro financování sportu u předchozích vedení úřadu.

Král drsných bonmotů na jižní Moravě. Zeman zamíří do armaturky i za zbraněmi

Nedemokratická cesta, jak se politika zbavit, je kalašnikov. Od tohoto výroku prezidenta Miloše Zemana při poslední oficiální cestě na jižní Moravu uplynulo 490 dnů. A právě v tento den Zeman v Brně zahájí čtvrtou návštěvu. Do regionu ale prezident přijel už v neděli. „Večer se v Brně setkal s ministryní školství Kateřinou Valachovou," potvrdil mluvčí hlavy státu Jiří Ovčáček.

Členové kapely ELÁN: Společná hrobka? To by nám ještě chybělo!

Legenda. Označení, kterým se možná až příliš často plýtvá, si bezesporu zaslouží slovenská kapela Elán. Přesto, že je kapela na hudebním vrcholu celých padesát let, rádia nechtějí hrát jejich nové hity. „Je to válka, která nikdy neskončí," říká Jožo Ráž. Právě s ním, Vašo Patejdlem a Jánem Balážem jsme se sešli ve vizovické likérce.

Záložník Lutonský: Slavia šlapala, za titulem si šla a zaslouženě ho vyhrála

/ROZHOVOR/ Šlo o hořkou rozlučku se sezonou. Fotbalisté brněnské Zbrojovky podlehli v posledním třicátém kole na Strahově pražské Slavii 0:4 a pak jen sledovali mistrovské oslavy. V největší šanci Brňanů se ocitl krátce po startu druhého poločasu záložník Milan Lutonský.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies