VYBERTE SI REGION

Komfort hledají cestovatelé i u outdoorových zájezdů

Brno - Klienti cestovních kanceláří stále častěji vyžadují pohodlí nejen u pobytových, ale i u outdoorových zájezdů. Ať už cyklistických či expedičních. I přes zhoršenou ekonomickou situaci si cestovní kanceláře, jež se na tyto produkty zaměřují, na úbytek klientů nestěžují.

22.1.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

„Jsme ve fázi stagnace, ale s počtem klientů jsme spokojení. Konkurence se zvyšuje, ale nahrává nám fakt, že čím dál víc lidí chce trávit dovolenou aktivně," řekla Veronika Jirsáková z CK Alpina. Podobně to vidí i Karel Starý z CK Nomád. „Sice už několik let klesá zájem o autobusové zájezdy po Evropě, ale o expediční zájezdy do exotických míst zůstává stabilní," tvrdí.

Oba si však všimli toho, že čím dál méně lidí se i na takovýchto cestách spokojí s ubytováním ve stanu. „Mnohem více už zajišťujeme ubytování v mobilhomech. Stává se to standardem a stany už nabízíme spíš jako alternativu se slevou," uvedla Jirsáková. „Už je téměř nepředstavitelné, že by klienti neměli pokoj pro dva se sociálním zařízením. Odhadem chtějí na zájezdech takto bydlet tři čtvrtiny lidí," doplňuje Starý.

Oblíbená je Korsika i indický Ladakh

Alpina na jedné straně pocítila například úbytek zájemců o pěší i cyklozájezdy do Rumunska, které se stalo dosažitelnější individuálně, na druhou stranu čím dál víc lidí vyjíždí s kanceláří do Provence v jižní Francii. „Začínali jsme s pár termíny, jejichž počet jsme letos výrazně rozšířili. Hodně oblíbená je i Korsika. Mezi expedičními zájezdy je hodně oblíbený indický Ladakh," uvedla Jirsáková. Nomád zase prorazil s nabídkou rodinné cykloturistiky v Nizozemsku. Potýká se však s jiným problémem. „Máme hodně stálých klientů, kteří už toho hodně objezdili a zeměkoule není nafukovací. Takže je problém hledat stále nějaké novinky," řekl Starý. Z expedic je prý stále oblíbená Severní Amerika, Japonsko, Austrálie a Nový Zéland.

Alpina se nyní snaží prorazit s cyklozájezdy do Bretaně, Nomád zkouší, jak se ujme zájezd na Kurillské ostrovy a Sachalin. Zajímavým jevem je spolupráce cestovních kanceláří u některých zájezdů. „Spojíme se proto, abychom zájezd naplnili. Je to výhodné jak pro klienty, kteří odjedou, i pro cestovky, které tak mohou vydělat," vysvětlil Starý.

Autor: ČTK

22.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies