Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nefunkční brzdy či opotřebovaná kola. Inspekce odhalila u vlaků desítky závad

Praha – Problémy z brzdami, nebezpečné opotřebení kol a nefungující blokování dveří u jedoucího rychlíku odhalila Drážní inspekce během obnovených preventivních kontrol na železnici. Ty po svém nástupu v polovině července nařídil opět provádět ministr dopravy Zdeněk Žák. Od té doby inspekce uskutečnila 269 preventivních kontrol a odhalila 77 závad, uvedla dnes v tiskové zprávě.

11.10.2013 1 AKTUALIZOVÁNO 11.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

„Kontroly drážních vozidel se prováděly na odstavném nádraží během přestávek v provozu," řekl mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. V jednom případě musela inspekce okamžitě zakázat provoz čtveřice osobních vagonů, které nebyly způsobilé k dalšímu provozu a hrozilo, že by jejich technický stav mohl způsobit nehodu. Při další kontrole inspekce odhalila problémy s blokováním dveří rychlíku během jízdy, dveře se při zkoušce samy otevřely a vlak kvůli tomu musel mimořádně zastavit v zastávce Cerhenice. Konkrétního dopravce, u kterého Drážní inspekce na technické nedostatky narazila, ale nemůže veřejně sdělit.

Kromě testů drážních vozidel se inspekce zabývala bezpečností železničních přejezdů a kontrolou kvality kolejí. Častým bezpečnostním rizikem na železničních přejezdech bývá nedostatečný rozhled. U jednoho přejezdu inspekce například zjistila, že místo potřebných 110 metrů má řidič výhled pouze 19 metrů. V některých případech na přejezdu chyběl výstražný kříž, který má řidiče na křížení silnice s tratí upozornit.

Drážní inspekce nemůže sama nikoho kvůli pochybením pokutovat, může pouze vyzvat ke zjednání nápravy a po nedodržení stanoveného termínu přenechat věc k došetření Drážnímu úřadu. Většinu zjištěných závad drážní inspekce nařídila odstranit do poloviny nebo konce října. To je případ kolejiště Všetatech, kde inspekce objevila podmáčené koleje a zpřelámané pražce nebo rozbahněného kolejiště v zastávce Bakov nad Jizerou, kde zřejmě nefungovalo odvodnění.

Celkem Drážní inspekce zkontrolovala 91 souprav vlaků, 62 železničních přejezdů, 76 stanic a zastávek, 26 úseků tratí, čtyři vlečky a dvě lanové dráhy. Na některých tratích inspekce objevila uhnilé pražce a chybějící upevňovací šrouby, které hrozily vybočením koleje a v nejhorším případě vykolejením vlaku.

Autor: ČTK

11.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stanislav Šulc.
8 14

Komentář Stanislava Šulce: Politiky zbavená kauza Čapí hnízdo

Jiří Kajínek hraje fotbal v Třemošnici
15

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE

Noční bouřka se prohnala Hradeckem, u Vlachova Březí zavřela silnici

Bouřka, která se prohnala zemí, neušetřila ani Jindřichohradecko. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je stále bez elektřiny. Mimo provoz také stále zůstávají některé železniční tratě.

Smršť zranění kosí hvězdy. Jsou tenisté přepracovaní?

Na kurtech připomínají nezničitelné superhrdiny. Roger Federer, Novak Djokovič, Andy Murray ti všichni umějí s tenisovou raketou v ruce věci, nad kterými se méně talentovaným jedincům tají dech. Přesto to ale jsou normální lidé, ne nezničitelné stroje na úspěchy. Poslední týdny to dokazují víc než kdy jindy.

AUTOMIX.CZ

Sen chalupářů. Nadšenec si z VW postavil pojízdnou chatku, jezdí až 160 km/h

Proč jezdit na chatu, když můžete jezdit přímo s chatou? Tohle sice nebyla záminka pro stavbu tohoto kuriózního vozidla, ale na pojízdné chatce si najde výhody snad každý. Je dílem britského mechanika a trochu překvapivě opravdu může i na silnici.

Mezi oběťmi teroru v Barceloně jsou také děti, islamisté zavraždili i tříletou

Rodina sedmiletého Juliana Cadmana pomocí sociálních sítí zoufale prosí o informace. Julianovu matku srazila vražedná dodávka, žena je nyní s těžkými zraněními v kómatu. Chlapce od té doby nikdo neviděl. Blízcí jiných mladých obětí ale už nemají ani tuto slabou naději.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení