VYBERTE SI REGION

Nefunkční brzdy či opotřebovaná kola. Inspekce odhalila u vlaků desítky závad

Praha – Problémy z brzdami, nebezpečné opotřebení kol a nefungující blokování dveří u jedoucího rychlíku odhalila Drážní inspekce během obnovených preventivních kontrol na železnici. Ty po svém nástupu v polovině července nařídil opět provádět ministr dopravy Zdeněk Žák. Od té doby inspekce uskutečnila 269 preventivních kontrol a odhalila 77 závad, uvedla dnes v tiskové zprávě.

11.10.2013 1 AKTUALIZOVÁNO 11.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

„Kontroly drážních vozidel se prováděly na odstavném nádraží během přestávek v provozu," řekl mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. V jednom případě musela inspekce okamžitě zakázat provoz čtveřice osobních vagonů, které nebyly způsobilé k dalšímu provozu a hrozilo, že by jejich technický stav mohl způsobit nehodu. Při další kontrole inspekce odhalila problémy s blokováním dveří rychlíku během jízdy, dveře se při zkoušce samy otevřely a vlak kvůli tomu musel mimořádně zastavit v zastávce Cerhenice. Konkrétního dopravce, u kterého Drážní inspekce na technické nedostatky narazila, ale nemůže veřejně sdělit.

Kromě testů drážních vozidel se inspekce zabývala bezpečností železničních přejezdů a kontrolou kvality kolejí. Častým bezpečnostním rizikem na železničních přejezdech bývá nedostatečný rozhled. U jednoho přejezdu inspekce například zjistila, že místo potřebných 110 metrů má řidič výhled pouze 19 metrů. V některých případech na přejezdu chyběl výstražný kříž, který má řidiče na křížení silnice s tratí upozornit.

Drážní inspekce nemůže sama nikoho kvůli pochybením pokutovat, může pouze vyzvat ke zjednání nápravy a po nedodržení stanoveného termínu přenechat věc k došetření Drážnímu úřadu. Většinu zjištěných závad drážní inspekce nařídila odstranit do poloviny nebo konce října. To je případ kolejiště Všetatech, kde inspekce objevila podmáčené koleje a zpřelámané pražce nebo rozbahněného kolejiště v zastávce Bakov nad Jizerou, kde zřejmě nefungovalo odvodnění.

Celkem Drážní inspekce zkontrolovala 91 souprav vlaků, 62 železničních přejezdů, 76 stanic a zastávek, 26 úseků tratí, čtyři vlečky a dvě lanové dráhy. Na některých tratích inspekce objevila uhnilé pražce a chybějící upevňovací šrouby, které hrozily vybočením koleje a v nejhorším případě vykolejením vlaku.

Autor: ČTK

11.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies