Na Moravu zavítal Han teprve počtvrté. Navštívil mimo jiné i Mikulov, kde ochutnal různá vína a seznámil se s postupy, jak se u nás víno vyrábí. Nejvíce mu zachutnala právě Pálava. „Tahle odrůda by mohla být zajímavá i pro Koreu. Nejenom pro svoji chuť, ale i pro ten příběh, který kolem ní je. Při jejím představení můžeme využít příběhu. Popovídat o regionu, podle kterého je pojmenovaná. Ovšem zatím těžko říct a odhadovat, jaká bude reakce korejského trhu právě na tohle víno," říká obchodník.
Trh s vínem se v Koreji teprve rozvíjí. „Přibližně před patnácti lety padly dovozní kvóty mezi Koreou a Evropskou unií, a tím se otevřela cesta i pro víno. Předtím byla velmi vysoká dovozová cla. Ovšem pořád je u nás víno vnímané jako luxusní zboží. Většinou si jej lidé dají jen při nějaké speciální příležitosti," vypráví Han.
Především pro mladší generaci Korejců je ale víno módní záležitostí. To je důvod, proč se stává stále vyhledávanějším. „Známá jsou u nás zejména italská, francouzská a španělská vína. Prostě z velkých vinařských zemí. Dále i vína z Jižní Ameriky či Austrálie. Hlavně však červená," zmiňuje obchodník.
Ovšem pro typickou korejskou kuchyni by podle něj lépe seděla vína bílá. „Česká vína u nás nejsou známá vůbec, takže bude náročné je prosadit. Mluvím o českých vínech, ale přesněji řečeno to budou vína moravská. Avšak těžko bychom vysvětlovali, že Morava je jen část České republiky. Tu Korejci znají. V létě jsem byl s rodinou v Praze a všude kolem jsem slyšel jenom korejštinu," usmívá se podnikavý Korejec.
První obchodní cestu s moravskými víny směr Jižní Korea plánuje se společníky už na konci listopadu.