VYBERTE SI REGION

Kraj si letiště hýčká, opozice si stěžuje

Karlovarský kraj - Letiště nyní plánuje postavit novou odbavovací plochu pro letadla za třicet milionů a výstavbu nového parkoviště pro 91 aut za šest milionů.

26.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Jeřábková

Na jedné straně sláva a otevírání nových leteckých zahraničních linek, na té druhé tvrdá kritika a žádost o informace. Mezinárodní letiště v Karlových Varech, které patří Karlovarskému kraji a provozuje jej společnost s ručením omezeným Letiště Karlovy Vary, je v centru zvýšeného zájmu.

„To, že kraj neposkytuje dostatečné informace krajským zastupitelům u některých důležitých krajských rozhodnutí, může v budoucnosti způsobit obdobný kolaps u těchto organizací, stejně jako to aktuálně zažíváme u Karlovarské krajské nemocnice,“ zdůvodňuje žádost Jan Horník (Alternativa).

Letiště nyní plánuje postavit novou odbavovací plochu pro letadla za třicet milionů a výstavbu nového parkoviště pro 91 aut za šest milionů. Opozici zajímají i nové letecké linky. Právě včera totiž zahájila pravidelný provoz nová letecká linka na trase Karlovy Vary, Jekatěrinburg, kterou provozuje nová česká letecká společnost Czech Connect Airlines. Výchozí podnikatelskou pozici nemá špatnou. Kraj novým dopravcům nabízí slevy od 50 do 100 procent z letištních tax a poplatků za přistání letadel.

Důležitý uzel

„Jekatěrinburg je důležitý dopravní uzel, proto věřím, že by nově otevřená linka z karlovarského letiště a zpět mohla sloužit jak lázeňským hostům, tak i občanům kraje. Ti by ji mohli využít i jako bránu do vzdálenějších exotických destinací,“ uvedl hejtman Josef Novotný (ČSSD).

Linka podle kraje rozšiřuje nabídku letů z karlovarského letiště a reaguje na poptávku a zájem ruské klientely o cesty do České republiky.

„Odhadujeme, že zhruba jedna třetina všech turistů ze Sverdlovské oblasti v letní sezóně směřuje do Karlových Varů a Karlovarského kraje. Novou linku však určitě využijí i občané regionu, pro které se Jekatěrinburg může stát atraktivní destinací,“ konstatovala mluvčí Krajského úřadu Karlovarského kraje Andrea Bocková.

„Jsme rádi, že můžeme na našem letišti přivítat nového dopravce Czech Connect Airlines, a věříme, že nová linka přispěje k dalšímu rozvoji našeho letiště, “ řekl ředitel letiště Václav Černý.

Letecké spojení bude zajišťováno letadlem typu Boeing 737–300 a palubní služby budou nabízeny ve dvou cestovních třídách, Business pro 20 cestujících a Economy pro 118 cestujících.

„Linka Karlovy Vary – Jekatěrinburg je v pořadí již třetí linkou, kterou jsme v tomto roce otevřeli. Především poptávka a také reakce, které dostáváme, jsou jasným důkazem toho, že nejenom naše linky do Moskvy, Petrohradu a nyní také do Jekatěrinburgu, ale především celá koncepce společnosti Czech Connect Airlines svůj prostor na trhu mají,“ uvedl obchodní ředitel Hubert Pikl.

Investice do letiště 30 milionů korun

V současné době se na hlavní odbavovací plochu vejdou pouze dvě letadla, což by se ovšem mělo během několika měsíců změnit. „Plocha by se měla v budoucnu rozšířit. Vejít by se na ni měla až čtyři letadla, což je důležité, když se stále zvedá počet linek. Rozšíření vyjde na přibližně 30 milionů korun,“ uvedl náměstek hejtmana kraje Petr Navrátil (ČSSD). Podle jeho slov by měl být tento projekt dokončen ještě v letošním roce.

„Tato modernizace v žádném případě neovlivní provoz letiště. O všem se rozhodne v nadcházejících týdnech, protože krajští zastupitelé musí ještě schválit úvěr na 30 milionů korun, za který bude ručit Karlovarský kraj,“ dodal náměstek. Podle hejtmana kraje Josefa Novotného (ČSSD) se ovšem stále ještě řeší, zda o úvěr požádá Karlovarský kraj, či letiště. „Chceme vědět detaily úvěru a zda o něj vůbec může požádat Karlovarský kraj,“ řekl Josef Novotný.

Plánované parkoviště

Kritiku investic ze strany opozice odmítl také Václav Černý, ředitel karlovarského letiště a jednatel stejnojmenné společnosti. „Jedná se o veřejnou zakázku malého rozsahu, která tedy nepřekračuje šest milionů korun. Oslovili jsme už patnáct zájemců. Akce byla připravena dva roky dopředu a ukončeno je i stavební řízení. Tato akce byla schválena v plánu investic,“ vysvětlil.

Krajský zastupitel a senátor Jan Horník je ale jiného názoru. „Přinejmenším je to velmi podivné. Potom, co někdo zřejmě zjistil, že je současná kapacita parkoviště pro vozidla nedostatečná, musí být najednou v krkolomných termínech zrealizováno navýšení parkovacích stání,“ argumentoval. A zaslal hejtmanovi Josefu Novotnému žádost o zodpovězení všech otázek kolem letiště. Podle náměstka Petra Navrátila (ČSSD) budou mít tuto analýzu krajští zastupitelé k dispozici na nejbližším jednání krajského zastupitelstva.

Autor: Vladimír Kučera

26.3.2011
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies